Inlägg från: Digestive |Visa alla inlägg
  • Digestive

Regeringens el-fiasko

klyban skrev 2022-09-05 14:29:59 följande:

Och jag som är fortfarande kvar i desinformationen som inte ska förnekas som en ren lögn och man blir rätt frågande att du inte sagt detta att hur fel det var.

Och du inbillar dig att han sade det för en dag sedan, är ett det argument för desinformationen är rätt eller fel? Solig

Vad har du för agenda som inte klarar av att säga det klart och tydligt att det är desinformation och det påståendet användaren kom med och som sen den som var med på beslutet och Vattenfalls Ordförande fick komma och berätta att allt som KilbIll och Padirac sade var korrekt.
    Så varför har du så stora svårigheter att säga detta klart och tydligt att detta påstående var fel och desinformation då det upprepades så ofta.

Du vet jag kommer aldrig släppa detta, så det är bra du fortsätter så vi ser hur en politisk ideologi får en person att vägra säga det var en lögn och desinformation, verkar vara en bräcklig en.

Så denna användare, kom denne med desinformation och var det rätt eller fel?
    Att du hela tiden slingrar dig undan, det betyder att du inte vill erkänna hur galet fel det var och det gör en rätt frågande pga svårt perplext beteende på något så enkelt som detta.
    Lugnt, jag återkommer tills det sitter.

Och du bara fortsätter att ljuga om att jag inte skulle ha bemött saken i fråga och misstänkliggör mig för att bland annat ha slingrat undan.

Du har alltså precis svarat på ett inlägg där jag beskriver saken i fråga som rent teknisk desinformation och du borde ha varit klar med med min hållning för längesen.

Jobbar du på att ha den mest oattraktiva debattstilen på Familjeliv eller har du gått sönder?
  • Digestive
    klyban skrev 2022-09-05 15:33:48 följande:

Jag är emot desinformation, är inte du?
    Och nej, detta är inte min självbild, utan det är fakta som berättar hur Vattenfall tog sitt beslut.

Så varför är Desinformation något som ska låtsas om inte förekommit i energidiskussionen för?
    Kanske om vi trycker5 visa endast så kanske du deltagit i denna desinformation, är det så enkelt tro?
    Dina egna ljuger svårt och det ser du inget problem med, sånt är rätt intressant.

Fakta är given så många ggr om varför man lade ned två av reaktorerna, hur det är så svårt och ta in är en gåta.
    Det är som att du saknar argument och vänder sig till fantasin i tron den är till hjälp.
    SÅ varför har SD-svansen desinformerat Svensk energipolitik för?
    Och varför har du inte visat ryggrad och berättat ni har fel och sluta upp med desinformation?
    Det är en riktigt intressant fråga också.

Och ett till inlägg kantat med misstänkliggörande och upprepade lögner.

Vilka är mina egna och vilka är vi?

Ingen frisk människa imponeras av att du kan sänka din karaktär för en agenda, klyban - det är bara repulsivt.

• Digestive
    klyban skrev 2022-09-05 16:38:44 följande:

Vi står här kvar på exakt samma punkt, och du inte fördömt desinformationen.
    Utan du har aktivt gjort vad du kunde för få det till inte var sant vad Vattenfalls Ordförande som var med på beslutet tog sitt beslut på.

Men när det inte funkade då fakta berättades långt innan han som var med på beslutet förtydliga, så tog du det som ett argument att beslutet var fel eller vad?
    För faktan är berättad under många veckor före, så det var detta lilla abret för dig.
    Så desinformation verkar inte vara ett problem för dig och med tanke du vägrar med all tydlighet berätta den var en fabulering.

Och det inser jag genom du gör inga framsteg mot att avvärda det som den desinforamti9on som det var, och det gör en mycket frågande.

Kanske därför SD aldrig svarar på vad de gjrode(Gör?) i ryssland och krim, vad är det dom döljer tro och när de blir skogstokiga när man tar upp det.

Jag fördömer ingen som deltar i diskussion för att den har felaktiga uppgifter. Varför i hela fridens namn skulle jag göra det?

Snacka om 1984-rysningar när någon kräver skampålar för sådant här.

Du demoniserar dina meningsmotståndare och oliktänkande på ett sätt som är helt åt helvete och som även leder oss dit. Check yourself.
  • Digestive
    klyban skrev 2022-09-05 17:22:40 följande:

Desinformationen är ingen lögn, utan fakta.
    Ja, min agenda är till fakta och saklighet, så det är ingen hemlighet precis.

Men det är intresant att man med oärlighet diskuterar politik och upprepar saker som inte ens stämmer.

Digestive skrev 2022-09-05 16:59:30 följande:
    Jag fördömer ingen som deltar i diskussion för att den har felaktiga uppgifter. Varför i hela fridens namn skulle jag göra det?

Snacka om 1984-rysningar när någon kräver skampålar för sådant här.

Du demoniserar dina meningsmotståndare och oliktänkande på ett sätt som är helt åt helvete och som även leder oss dit. Check yourself.

Vi står här med att du vägrar ta avstånd ifrån desinformationen given i tråden och berätta för oss den som för detta fabulerar och har saker och ting inte fel, utan gravt fel.

Och jag förstå¨r du går till ad hominem, då fakta berättar att det var en desinformation som var så dålig att den inte tålde den allra minsta översyn av verkligheten och "min agenda" för saklighet och fakta.

För vad som verkar hopplöst svårt, det är att förkasta denna lögn som desinformation.
    Eller försöker du igen säga du vet bättre än Vattenfalls Ordförande som var med när beslutet togs.

Kanske man lärde sig detta på sina resor till ryssland och krim och som man vägrar delge vad man gjorde där.

Det är intressant att någon befinner sig i ett diskussionsforum med attityden att alla redan vet vad som stämmer.

Du har, åter igen, precis svarat på ett inlägg där jag beskriver saken som teknisk desinformation och hållningen har länge varit tydlig.

Förkasta? Fördöma? Är det brott mot mänskligheten vi talar om?

I övrigt så är det mig du ljuger om och misstänkliggör.
  • Digestive
    klyban skrev 2022-09-05 17:26:44 följande:

Så du tycker desinformation är sanning då?
    Eller vad är det som gör att du inte kan fördöma något som någon ljuger om, är det för det är i linje med din agenda och extrempopulism och att det enda tråkiga med desinformationen är att den är krossad?

En del vrider ut och in på sig och säga att desinformationen kanske inte är desinformation, fast vi vetat om detta är desinformation sedan månader tillbaka.
    Och att Vattenfalls Ordförande får åratal efter sätta ned foten korrigera så det blir rätt, men inte ens det duger för dig.

Så vad är det som får dig tro du vet mer än Vattenfalls Ordförande som var med när beslutet togs?
    Verkar vara världens svåraste fråga.
    Även intressant och se vart desinformationen återfinns och i extrempopulismen.

Nej, utan precis som jag skriver så fördömer jag inte folk som deltar i diskussioner för att de har fel uppgifter.

Åter igen, du har precis svarat på ett inlägg som beskriver saken som teknisk desinformation. Är även klartext ett problem för dig?

Är det någon som kör bussen? Finns en förare där framme? Hoho?
  • Digestive
    klyban skrev 2022-09-05 17:57:10 följande:

Ja, fördöma, för nu ser du ut som du står bakom denna desinformation och med tanke på alla dina försök du gjort för få den rätt. och veta MER än vad Vattenfalls Ordförande som var på plats när beslutet togs.

Och det är faktiskt mycket intressant att man får känslan av att du gillar desinformation tom.

Jag tror du kan sluta låtsas nu.

Digestive skrev 2022-09-05 17:48:46 följande:
    Nej, utan precis som jag skriver så fördömer jag inte folk som deltar i diskussioner för att de har fel uppgifter.

Åter igen, du har precis svarat på ett inlägg som beskriver saken som teknisk desinformation. Är även klartext ett problem för dig?

Är det någon som kör bussen? Finns en förare där framme? Hoho?

Desinformation ska alltid fördömas som det nonsens det är, men du berättar det kan inte du göra.
    Ja, det är överensstämmande med resten och att det verkar bara förtretligt att det är så tydligt med desinformationen.

Det måste vara en bra parti som håller på med desinformation och sen säga vilja regera Sverige, undrar hur man blev så oärlig att man är tvungen att ljuga om energipolitiken även efter fakta är presenterad.

Helt tomt alltså. None Playable Character.

Aja, det är bara att fortsätt att spamma sönder forumet och misstänkliggöra skribenter med riktade lögner. Jag tror ärligt talat att jag just var toppen av hur mycket folk bryr sig. 

Klara. Färdiga. Meningslöshet.
  • Digestive
    klyban skrev 2022-09-06 07:16:41 följande:

Det vi såg var att du först försökte rättfärdiga "informationen" som vi redan då visste var desinformation och att du kom med argumentet att oj, bara en dag sedan har vi vetat detta, och när fakta har berättat detta i nästan ett decennium.

Och man inser du är arg över desinformationen spräcktes i två delar, och det är intressant att du inte fördömer att någon medvetet ljuger om energin och något som sen Vattenfalls fd. Ordförande får förklara för er.
    Är det vad SD bygger sin politik på och desinformation?
    Och med tanke på hur du inte alls agerar som att ljuga är nått dåligt när en viss sida gör det.

Så hur menar du att du vet bättre än Vattenfalls Ordförande som var med när beslutet togs?

nattuw skrev 2022-09-05 23:00:54 följande:
    Vad har Putins krig i Ukraina med den svenska beskattningen av el att göra?
    Vad har Putins krig i Ukraina med nedläggningen av svensk kärnkraft och nedrustningen av svenska reservkraftverk att göra?

Att du inte begriper skillnaden mellan hur olika länders elkraft alstras och regleras och hur det slår på elpriserna har vi redan förstått.

Om du inte kan dessa svar på dessa frågor, så vad är detta för frågor egentligen?
    För ja, det är putins krig som orsakat där vi hamnat idag.

Och vi vet att nedläggningen var pga affärsmässiga beslut, eller försöker du desinformera du också och säga du vet bättre än Vattenfalls Ordförande som var med när beslutet togs?

Men om du begriper hur det fungerar, varför inte utbilda oss med lite saklighet om hur det fungerar, så får vi se om det är relevant eller ens korrekt återgivet.
    Men jag gissar på saklighet kommer försvinna nu.

Nej, man rättfärdigar inte något genom att påpeka att Vattenfall har gjort olika utlåtanden och som till viss del har sagt emot varandra. Det har ingenting med rättfärdigande att göra.

Sedan står det 1) mellan raderna att jag bekräftar ordförandens senaste utlåtande i sak, vilket jag även förtydligade för dig och 2) på flera ställen står det att jag personligen håller ett led av regeringar ansvariga samt 3) i faktisk klartext att ursprungsinlägget var teknisk desinformation. Alla läsare kan kontrollera det här.

Hur får man dessa tre punkter samt inledande stycke till ett rättfärdigande av ursprungsinlägget, klyban?

Det är bara repulsivt med riktade lögner och misstänkliggörande men det är tydligen vad som klär dig bäst och när du själv får välja. Jag hoppas dock att du har gott om ombyten i garderoben för jag ser dig hellre välklädd.

Meningslöshet.
  • Digestive
    KillBill skrev 2022-09-06 07:23:44 följande:

Vattenfalls tidigare styrelseordförande riktar nu hård kritik mot moderatledaren Ulf Kristerssons svammel om att politiska beslut skulle ligga bakom nedläggningarna av Ringhals 1 och 2 .

Tidigare har moderatledaren blivit avslöjad med att ljuga om antalet om att ljuga om antalet bidragstagare (sänkta bidrag är en av moderaternas profilfrågor) Nu blir Kristersson avslöjad med att ha ljugit om moderaternas andra profilfråga, energipolitiken. Det är ingen vacker syn. 

Hela artikeln är öppen för läsning via denna länk. 

www.svd.se/a/4ojP16/slar-tillbaka-mot-kristersson-om-karnkraften-sa-var-det-ju-inte

Såg utfrågningen med Ulf Kristersson och det gjorde smått ont i mig att han inte kunde formulera saken vettigare vid utmaning och när han fick chansen.

Det är inte särskilt svårt - oavsett hur många som är studenter, föräldralediga och så vidare så behöver likväl ekvationen med skattebetalare och skattemottagare gå ihop.

Kategorin Kapitalinkomster hör dock inte hemma överhuvudtaget på den sidan av ekvationen så det hela såg inte jättesnyggt ut nej.
  • Digestive
    Padirac skrev 2022-09-06 09:55:05 följande:
    Nej - det är inte så att Vattenfalls representanter gjort utlåtanden som till viss del strider mot varandra.  Det påståendet är falskt.

Falska påståenden kan bygga på okunskap i sak, brist på förståelse av texten det refereras till eller vilja att sprida känt felaktiga uppgifter.

Du kan ställa upp de utlåtanden du har tagit del av för att göra en logisk analys så ser du att du far med osanna uppgifter.  Om det beror på okunskap eller vilja att sprida felaktiga uppgifter är en annan fråga.
    Vad har rätt och fel för högre betydelse i sammanhanget?

Det som klyban försöker misstänkliggöra mig för är att med en dold agenda rättfärdiga den ena sidan (när jag i själva verket rättfärdigar den andra, uttryckligen). För att lyckas så ljuger han i inlägg efter inlägg.

Försök förklara vad jag och i andra hand en dold part - i polemik med er två - skulle tjäna på att sprida följande påståenden:

1. Vattenfall har gjort två utlåtanden som till viss del strider mot varandra.

2. Det senare utlåtandet är det korrekta.

Är ni möjligtvis Vattenfall och misstänker att jag är på uppdrag av en konkurrent eller hur är det era resonemang lyder och som även lyder logik?
  • Digestive
    Padirac skrev 2022-09-06 11:27:59 följande:
    Vad har rätt och fel för högre betydelse i sammanhanget?!?!?

Ja, har rätt och fel en betydelse i sammanhanget? 

Det är ju debatterat i den port-truth-värld vi lever i.

Jag menar att rätt och fel har en högre betydelse i sammanhanget, i alla sammanhang. Andra menar att rätt och fel inte har någon som helst betydelse  - istället handlar det om att sprida påståenden som gär att ingenting kan vara omöjligt och att allt kan vara sant - dvs propaganda och desinformation.

1. vattenfall har inte gjort utlåtanden som strider mot varandra

2. politisk propaganda försöker framställa det som att utlåtanden som vattenfall gjort strider mot varandra - denna politiks apropaganda har synats och det har funnits att de som formulerat denna propaganda har förvanskat och brutit ut enskilda meningar ur kontext för att ge dessa meningar en alternativ tolkning.

De som sprider falska påståeden gör det medvetet eller omedvetet - med vilka skäl och om det är för egen nytta eller vinst är en annan fråga.

Den som mot bättre vetande i inlägg efter inlägg sprider Silfverskiölds propaganda/desinformation kan bara själv berätta varför - eller kan kanske inte berätta varför av olika skäl.
    Självklart har rätt och fel betydelse, Padirac, men sanningen om Vattenfall är vi här för att diskutera - det är ingenting som är i vägen och förstör diskurs utan det är diskursen.

Någonting annat kan man dock säga om sanningen när det berör riktade lögner mot skribenter och misstänkliggörandet av dem därefter.

Jag vet att du uppskattar att meningsmotståndare tvingas diskutera under helt omöjliga paroller av lögner, sätts ur balans av att misstänkliggöras stup i kvarten och så de försätts i en evig försvarsposition - det är sådant som du själv gör och redan i inlägget som jag svarar på nu och i ämnet längst ner, varför alla som läser detta härmed vet du uppskattar liksom bidrar med sådant.

Sådant här råkar bara inte vara OK och har en högre betydelse för att den sanningen behöver utredas först och för att göra en faktisk diskurs möjlig, överhuvudtaget.

Utreder man inte den sanningen först så får det samma effekt som att tysta någon och det vill såklart inte Padirac som travar fram här på sanningens allra högsta häst, eller hur?!?!?

1. Ok.

2. Jag misstänker att propagandan som du avser inte består av slutsatsen att det senare utlåtande var det korrekta, eller har jag fel? - jag tror iallafall inte att du menar att alla fyra sprider propaganda inklusive dig själv.

Jag har förklarat varför jag delade vederbörandes tweet och har gjort det flera gånger. Håll inte tillbaka utan gör som klyban och ljug om det här också.
Svar på tråden Regeringens el-fiasko