-
Att förstå är en sak. Att medge att den egna sidan skulle ha gjort någonting fel och att motparten har en poäng är en helt annan!Tom Araya skrev 2024-09-16 13:41:44 följande:Förstår du då att det blir problem när man lägger ned kärnkraft och bara bygger ny vindkraft?
-
Vilket skulle det vara?Anonym (TomTom) skrev 2024-10-02 17:04:25 följande:...
Det är dags att du ägnar dig åt ett ämne som du bemästrar. -
Jag skulle snarare säga att nyckelordet är effekt. N.B: Inte affekt...klyban skrev 2024-10-26 12:36:21 följande:
Nyckelorden är energi om du nu försöker inbilla dig att något skulle ha ändrat sig[....]
-
Du inser alltså inte skillnaden mellan energi och effekt. Ändå har du bergfasta åsikter om energipolitiken. Jaja, ingen har väl väntat sig annat...klyban skrev 2024-10-28 12:27:16 följande:
Hur inbillar du dig leka semantik funka för något?(Att du tog bort mening i stycket berättar en del.)
Undrar då precis ingenting ändrar sig när du gjorde.
-
För att det gav dem tillträde till makten, givetvis.Anonym (TomTom) skrev 2024-10-31 21:03:19 följande:
.... jag kan fortfarande inte förstå varför S krokade arm med MP.
-
Även i denna tråd noterar jag att det tycks vara viktigare att diskutera vem som säger något snarare än vad de säger.Tom Araya skrev 2024-11-27 12:00:54 följande:
Angående mediefrågan så anser jag att det är viktigt för demokratin och den fria debatten att politiskt profilerad (i princip all) mainstream-media inte ges monopol på nyhetsrapporteringen.
-
När det började bli tydligt att remissinstansernas farhågor slog in var det dags att börja skylla på marknaden.Rataxes skrev 2024-12-04 08:34:04 följande:
Fortsätter:
Regeringens skäl till att höja skatten var dels att den inte höjts sedan 1 januari 2008 och dels att "realvärdessäkra skatteintäkterna och skapa ytterligare finansiellt utrymme".
Förslaget mottog massiv kritik i remissvaren, både från företag och organisationer samt från de egna myndigheterna.Ett flertal remissinstanser, inklusive flera myndigheter, varnade för att förslaget kan leda till att en eller flera reaktorer kan komma att stänga i förtid.Slutsatsen att flera reaktorer skulle tvingas stänga kunde också enkelt nås genom analys av kärnkraftsbolagens årsredovisningar, som var tillgängliga för alla.
Expertmyndigheten Svk påpekade att "en stängning av Oskarshamn 1 och 2 samt Ringhals 1 och 2 markant skulle öka risken för effektbrist i södra Sverige (elområde 3 och 4)" och dessutom att "en sådan situation inte kan bemästras endast med ökad förbrukarflexibilitet och ökad vindkraftsproduktion, utan att ytterligare åtgärder måste vidtas för att säkerställa en alternativ tillförsel av kraft till området".
Tyngsta kritiken kom från Konjunkturinstitutet som konstaterade att "den föreslagna höjningen går långt utöver en prisutvecklingsjustering och motiveras främst av fiskala överväganden" och om motivet till höjningen är "fiskalt är det oklart varför en särskild bransch ska drabbas!!!".
(Det var inte alls oklart varför en särskild bransch skulle drabbas, det var synnerligen medvetet för att blidka MP, vilket kommer att visas i ett kommande inlägg) -
Författaren till debattartikeln har alltså också tagit fram en rapport om hur Sverige skall kraftigt kunna öka sin elproduktion: Utökad elproduktion till 2030KillBill skrev 2024-12-23 15:27:52 följande:
Det kommer fler och fler tecken på att regeringens ensidiga fokus på kärnkraft kommer vara förödande för Sverige..
www.aftonbladet.se/debatt/a/JbRXRR/forskare-buschs-religiosa-tro-pa-karnkraft-ar-obegriplig
Den handlar alltså om en massiv satsning på vindkraft och en del solenergi. 90% påstås komma därifrån. Hur väl det kan fungera en kall och vindstilla januaridag kan ju var och en fundera på... -
Jag har kollat: Bagdad Bob fick faktiskt inte asyl i Sverige, vilket man hade kunnat tro.Tom Araya skrev 2024-12-30 01:39:08 följande:Inlägget saknar helt poäng.
C och MP är och har varit de största kärnkraftkraftsmotståndarna i Sverige, båda betraktade som att befinna sig kring mitten/höger i deras politiska orientering. M har också varit med om att höja effektskatten.
Dock har energipolitiken under S's ledning fått mer långtgående effekter, som stäcker sig över decennier. -
Uppenbarligen ser du bara (S)(V)T och liknande. HJ var uppenbarligen inte beredd på att SVT skulle ställa honom på de anklagades bänk så han grävde litet mer i en följande video och hittade diverse inlägg på Twitter där hon verkligen uttryckte exakt det hon sade i det klipp som var "fulklippt". I det klippet uttryckte hon mycket riktigt en mer balanserad hållning men i sak var klippet riktigt.KillBill skrev 2025-01-11 18:24:56 följande:
Finns det något löjligare än högermän som yrar om Sveavägen 68 när Youtubern Henrik Jönsson avslöjas med att genom klippning förvränga bilden av personer som Henrik Jönsson inte gillar? Vi pratar alltså om ren desinformation och alla som sett programmet ser att det handlar om det.
-
Akta dig för att påstå att jag ljuger, tack! Uppenbarligen har du inte sett HJ:s video som han gjorde efter intervjun i 30 min.KillBill skrev 2025-01-11 20:15:32 följande:Men nu ljuger du. Jönssons YouTube video skille visa på medias rapportering om Donald Trump. Vad journalister utrycker på sin fritid är inte då förstås inte relevant.
Att högersympatisörer backar upp Jönsson när han har agerat så oetiskt är faktiskt obehagligt..
Försöker du påstå att svensk media rapporterar opartiskt om republikanska presidenter/-kandidater i allmänhet och Trump i synnerhet? -
Om KillBill, som aldrig missar ett tillfälle att spamma forumet med allt som kan tänkas vara negativt med att vänstern förlorat makten, anser att PS rapporterar neutralt om republikanska politiker i USA så tror jag att vi fått ett slutgiltigt svar på frågan om huruvida PS är opartiska eller inte.KillBill skrev 2025-01-11 21:07:47 följande:Ja PS har rapporterat neutralt om presidentvalet. Förklara på vilket sätt journalisters privata inlägg på Twitter är relevant när Jönsson granskar PS. att Jönsson lyfter fram sådana exempel visar bara hur desperat han är efter det att han blev avslöjad.
-
Man ger sig på HJ som person eftersom man inte kan bemöta hans videoinnehåll med argument.nattuw skrev 2025-01-16 10:49:35 följande:Även om vi bortser från att Jönsson och Epoc times, till skillnad från public service, aldrig påstått sig vara opartiska eller tvingar mig till att under hot om utmätning betala för deras alster så finns det en skillnad i att den som vill ta del av Jönsson eller Epoc times måste göra ett aktivt val medan PS kablas ut till alla som har en tv eller radio.
Därför får manipulation och olika agendor som sprids av SVT ett större genomslag då många inte ens vet vart de skall vända sig för att få en mer nyanseras bild. -
Märkligt hur diskussionen kan komma att handla mer om vem som säger något snarare än vad de säger.
-
"alternativhögern"? Vem representerar den här? De jag har sett som ondgör sig över vem som säger något snarare än vad de säger är såvitt jag har sett du, klyban och kanske någon mer. Jag hade inte trott att ni står till höger.Padirac skrev 2025-01-17 19:26:34 följande:Alla diskussion om PS och samhällets institutioner och myndigheter handlar för alterantivhögern om VEM, i te öm vad som görs. Tänk hur mycket det gastas om påstådda politiska sympatier hos enskilda personer istället för vad som skrivs eller sägs.
Men det är tydligen bara de alterantivhögern har sympatier med som är opartiska och sakliga.
Själv tyckte jag att det var urbota lustigt att skriva om halleluja och sen länka till kristen media
Halleluja -
Allt till höger om dig är inte "alternativhöger", vad det nu är mer exakt. Jag konstaterar att du fortsätter längs stigen att inte vilja diskutera argument utan håller dig till vem som säger något. Är det för att argumenten saknas? Det är det intryck jag får.Padirac skrev 2025-01-17 21:38:46 följande:Jag uppfattade det lustiga i att en kristen publikation parade om andras hallelujascenarion
I övrigt har jag pekat på att ge media som sprider konspirationsteorier desinformation och alternativa fakta legitimitet.
Vad Blomgren anser kan man som jag visat hitta på andra ställen än de mest tvivelaktiga, partiska mediaplatsetna.
Men alterantivhögern verkar ju ha en förkärlek till konspirationsteorier desinformation och alternativa fakta så att de väljer media som passar dem är inte förvånande.
Det är en tydlig varumärkning på avsändaren.