-
Vart någonstans nämns det i filmen jag länkade till?nihka skrev 2022-09-12 21:02:45 följande:Har jag redan gjort. Bränder om du minns.
-
Du menar alltså att MP ljuger om hur de medvetet påverkade utfallet?Padirac skrev 2022-09-12 21:37:47 följande:
Jag säger att du visar på stor blir så t på kunskap och förståelse om hur regering, riksdag, myndigheter, affärsverk fungerar.
Din påståenden är inte mer än desinformation baserat på felaktiga och falska premisser. Jönsson som driver dessa teser sprider falsk information, desinformation och osaklig propaganda. Jönserier. Varken mer eller mindre.
Tror du också att det var Kristersson som fick Sverige att ansöka om Nato medlemskap? Han vill höra ta åt sig äran, men i verkligheten var det Putins krig och Finlands planer på att ansöka som gjorde att den sittande regeringen omprövade säkerhetsdoktrinen för Sverige.
Bara för att Kristersson sagt att han var orsaken till omsvängningen och att Kristersson är för Nato så betyder det inte att han på något sätt har varit den som fick det att hända. Kristersson försöker visa en politisk tuppfjäder, försöker framställa sig som mer än han är, försöker vinna politiska sympatier och framstå som handlingskraftig. Men om detta vore sant så skulle alltså Kristersson vara ansvarig för Finlands vilja att ansöka, Putins anfallskrig , euromaidan, orangearevolutionen osv osv.. visst Kristersson vill brösta upp sig, men det gör det inte sant oavsett vad han sagt eller ljugit eller inte ljugit om.
Oavsett vilka mål olika partier har så har vi inte den formen av styrning av statens olika delar i Sverige, det finns många som tror att det är så, det finns många som önskar att det är så, men ministrar kan inte styra affärsverk på det sättet du vill göra gällande - oavsett vad MP sagt eller inte.
Jönssons argument bygger på falska premisser ,det har visats i tråden tidgare. Jönssons argumentation och video är jönserier,. Varken mer eller mindre. Det förstår du också om du vill. Men jag tror du om inte vill utan hellre vill tro på falska narrativ för att visa upp en verklighet som är annorlunda än den egentligen är.
Att inget av deras ageranden kunde påverka?
Du förnekar alltså
-Att mp och s var överens om att kärnkraft ska ersättas med sol, vind och annan förnybar energi, som mp skrivit på sin hemsida?
-Åsa Romsons uttalande att "vi ska säkerställa att kärnkraft läggs ner under den här mandatperioden" samtidigt som Vattenfalls dåvarande kärnkraftsutvecklingschef uttalade att de inte har några planer att stänga ner någon kärnkraft under perioden.
-Lise Nordins uttalande i Di; "det är regeringen som bestämmer vad Vattenfall ska syssla med och det är Vattenfalls uppgift att verkställa det som regeringen beslutar".
-Lise Nordins uttalande i Di att Vattenfalls dåvarande VD Magnus Hall skulle få sparken om han fortsätter att kritisera regeringens energipolitik med målet att kärnkraften ska avvecklas och att all energiproduktion ska vara förnyelsebar senast
-Lise Nordins egna ord om hur s och mp bestämde att Vattenfall inte ska lägga resurser på planer för ny kärnkraft.
-Utbytet av personer i Vattenfalls styrelse till av mp valda kärnkraftsmotståndare och hur det har påverkat Vattenfalls inriktning.
-Existensen av sk informell styrning av statliga bolag, eller som Nordin själv uttrycker det; "man säger till bolaget vad man vill av dem."
-Att Lorentz Tovatt (mp) anser att mp ska ha cred för att ha avvecklat kärnkraft och att de troligen varit kvar i drift om det inte vore för mp.
-Att den rödgröna regeringen höjde kärnkraftens effektskatt i syfte att göra kärnkraften olönsam.
...eller vill du argumentera för att detta inte haft betydelse för nedstängning av reaktorer under röd-grön regering? -
Kan du försöka vara lite saklig nu, eller har du för dåligt med argument för det?Padirac skrev 2022-09-12 23:12:37 följande:Jag säger att du argumenterar utifrån felaktiga premisser
Detta har visats i tråden med inlägg som tidigare bemött allt det du tar upp.
Den stora lögnen är Jönssons spinn av falska påståenden som godtrogna följare okritiskt accepterar. -
Tom Araya skrev 2022-09-12 23:25:09 följande:Kan du försöka vara lite saklig nu, eller har du för dåligt med argument för det?Ingen har i ett enda inlägg bemött de inlägg från mig där denna HJ-video har länkats till.Padirac skrev 2022-09-12 23:12:37 följande:Jag säger att du argumenterar utifrån felaktiga premisser
Detta har visats i tråden med inlägg som tidigare bemött allt det du tar upp.
Den stora lögnen är Jönssons spinn av falska påståenden som godtrogna följare okritiskt accepterar.
-
Nej, det har du inte. Du har garanterat inte ens sett videon för att kunna bemöta något av dess innehåll.Padirac skrev 2022-09-12 23:45:20 följande:Dina inlägg är bemötta av fler olika skribenter. Jag är en av dessa skribenter.
-
Nej det är det inte, det är väldigt generaliserande för en Youtube-debattör som postar ny video varje vecka.Padirac skrev 2022-09-12 23:47:26 följande:Är det inte sakligt nog att påpeka att du och möjligen Jönsson inte verkar begripa hur det svenska samhället fungerar med tanke på att hela argumentationen verkar hänga på om MP ljuger eller inte.
Nu vill jag se bemötande av de fakta som presenteras i den specifika video jag länkat till, från den som anser det finns motargument till dessa.
Hur menar du att det svenska samhället fungerar i förhållande till vad som påstås i HJ's video?Du kan ställa motfrågor när du sakligt bemöter mina inlägg...Padirac skrev 2022-09-12 23:47:26 följande:Jag ställer motfrågan? Är Kristersson ansvarig för Putins krig, eller ljuger han?Åter generaliserande. Jag svarar inte för något annat material än det jag postat och referat till.nihka skrev 2022-09-13 08:12:51 följande:Var skriver någon att det nämns i filmen du länkade till? Jönsson skapar en hel del filmer och tigger pengar för dem och hans undermåliga hantering av källor följer med honom.
-
Således har även nedläggning av kärnkraft påverkat el-priserna till det sämre, inte enbart Putins krig, eller hur!?KillBill skrev 2022-09-14 09:44:02 följande:Den största skillnaden för oss elkonsumenter när det blåser är att elen blir billigare. Detta exempel är från i morse d.v.s. en dag då den svenska kärnkraften p.g.a. driftsrelaterade problem inte levererar som den ska.
Jag förstår inte varför högern applåderar när det inte blåser. Själv skulle jag aldrig komma på tanken att applådera när när kärnkraftverken tvingas stänga för underhåll eller för reparationer.
Det blir svårt med lönsamhet om produktionen är som störst när el-priset är som lägst. -
Godtycklig hantering av källor är det du som står för med dina generaliseringar. När ska du börja komma med riktiga argument?nihka skrev 2022-09-14 19:12:51 följande:Ja, det är generaliserande och man tar inte någon på allvar som upprepade gånger handskas så godtyckligt med källor.
Det kallas att inte lita på någon för att de de har visat sig opålitliga. Så fungerar människor. -
Det har tråden inte visats någonting av det du påstår, eftersom ingen har sakligt bemött videons innehåll och de fakta som presenteras.Padirac skrev 2022-09-12 18:26:10 följande:Alla dessa påståenden har i tråden visats inte vara belägg för det du och Jönsson påstår.
Jönsson är slapphänt med såväl saklighet som argument.
Du glider runt ämnet för att du egentligen saknar argument. Det räcker nog som konstaterande i nuläget. -
Är detta udda från mitt håll men helt i sin ordning när det är ifrån ditt håll eller Padiracs? Dubbla måttstockar är din modell alltså?klyban skrev 2022-09-13 06:13:12 följande:
Är inte det lite udda att tom inte tar bladet ifrån munnen och berättar vilken fakta som är korrekt och vilken som inte är.
Och sen vid frågan om vad som är fakta, så är det helt tyst.