Inlägg från: klyban |Visa alla inlägg
  • klyban
    Digestive skrev 2023-02-25 13:35:40 följande:
    Hade oppositionen kunnat göra processen snabbare så hade det funnits en poäng men så är inte fallet:

Svaret på frågan om man hade kunnat göra detta fortare är nej. Den proposition som vi har att ta ställning till i dag skulle vi också med en socialdemokratisk regeringen ha levererat vid ungefär samma tidpunkt.

- Niklas Karlsson (S), skatteutskottets ordförande.

riksdagen.se/sv/dokument-lagar/dokument/proto...

17:e September är det magiska datumet och där hennes extrem inkompetens gjorde sig synlig för ALLA, baam.
    En central del av populismens livsnerv att generalisera utifrån ett eller några enstaka exempel.
  • klyban
    Digestive skrev 2023-02-25 14:03:59 följande:
    Då och fram till den 18:e oktober var Khashayar Farmanbar energiminister.

Du visar inga tecken på att förstå skillnaden mellan riksdag och regering.
    Jo, jag förstår du skyddar hennes ABNORMA inkompetens, men nu är de så många att det börjar bli parodi i ditt försvar.
    27:e September BAAAM!
    En central del av populismens livsnerv att generalisera utifrån ett eller några enstaka exempel.
  • klyban
    Digestive skrev 2023-02-25 14:19:15 följande:
    Nej, min poäng är att det inte finns någon inkompetens att prata om - processen kunde inte göras snabbare för någon regering.

Att folk som inte kan skilja på riksdag och regering faller offer för sådan här propaganda har jag dock förståelse för.

Jag förstår du försöker inbilla dig detta.
    Magin startade 27:e September och den makalösa inkompetensen blev ett faktum.

KillBill skrev 2023-02-25 14:40:41 följande:
    Det här är vad Kiklas Karlsson sa.

Så de vill tidsbegränsa vinsttaken när elen är billig, men när de riktiga övervinsterna kommer så ska man göra inget åt detta?
    Detta är ju en katastrofal inkompetens, och ett hån mot elkunderna.
    Men digi kommer väl säger det är Såssarna som vanligt, för ta ansvar för sina egna handlingar eller avsaknad av dom, det finns inte på kartan har vi märkt och lärt oss.

Antar mer hemligstämpling kommer ske, och för dölja sin svåra inkompetens.

• klyban
    Digestive skrev 2023-02-25 16:24:26 följande:
    Ja, visst är det lätt att sitta i opposition och tycka att regeringen ska strunta i Lagrådet, den juridiska avdelningen på Regeringskansliet och svensk lag.
    Intressant att du inte bemöter och istället pratar om annat, så känsligt?
  • klyban
    Digestive skrev 2023-02-25 16:32:15 följande:
    Jag noterar att du tycker att övergångsregeringen - ledd av Magdalena Andersson fram till den 18:e oktober - var inkompetent.
    Nope, det är du så tycker det, vi andra vet 27:e September var de på plats. baaam
  • klyban
    Digestive skrev 2023-02-25 16:42:43 följande:
    Jag förväntade mig inte att du skulle förstå Lagrådets och Regeringskansliets roll i den här frågan.

Retroaktiv beskattning är förbjudet enligt svensk lag och regeringen har följt Lagrådets och Regeringskansliets bedömningar därefter.
    27:e September magiskt datum baaam
    Digestive skrev 2023-02-25 16:44:37 följande:
    Regering Kristersson var på plats den 18:e oktober.
    Du verkar inte förstå en del saker.
  • klyban
    Digestive skrev 2023-02-25 16:57:18 följande:
    Du kan inte ändra på vilken regering det var som regerade fram till den 18:e oktober 2022 hur mycket du än tjatar.
    Nä, du kan inte ändra 27:e September, så sant som det är sagt, trevligt du utvecklas med ämnet och hennes makalösa inkompetens.
Svar på tråden Regeringens el-fiasko