Inlägg från: Digestive |Visa alla inlägg
  • Digestive

Regeringens el-fiasko

Padirac skrev 2022-05-13 22:57:07 följande:
    Ja, Jönsson ser jag som ett skämt. Ett dålig att skämt. Hans åsikter är inte verkligheten. 

Men det finns ju de som inte förstår det

Hur du lyckats komma på att det är en vänsteraktivistisk dröm att det är problemfritt att lagra 80 mil turbinblad är också ett skämt
    Radikaliseringen går fort nu Tomte
    Forskningen, boksluten och återvinningsbarheten var aldrig åsikter. Men det kanske är det i din verklighetsflykt.

Det är uppenbarligen din dröm och jag kan inte se hur den skulle vara någonting annat än vänsteraktivistisk.

Och i samma dröm är 5 år av evigt deponerade sopor tydligen också ett skämt - en slags hänvisning till att problemen med lika mycket avfall från vindkraftverk bara kan viftas bort.

Ja, visst är det radikalt att belysa problem med vindkraften.
  • Digestive
    Vindkraftens avfall är bara ett skämt! - vi gräver redan ner lika mycket sopor i marken vart femte år. Haha, inget att bry sig om: två fel blir ett rätt, det är sedan gammalt!

- Vänsteraktivisten
  • Digestive
    Padirac skrev 2022-05-13 23:39:38 följande:
    Det är märkligt vad du lägger i begreppet vänsteraktivistiskt, jag undrar inte i vilken verklighetsflyktig hetsdröm du hittat på det Digestive
    Du vet lika bra som jag att SDs fotsoldater kallar alla som inte håller med dem för vänster, vänsterliberala, vänsteraktivister, kulturmarxister och sossar, eller såssar som en av dem föredrar att skriva.

Det är beklämmande att kritik mot Jönssons argument om hur långa vindturbinblad är ska resultera i att du tar till SDs fotsoldaters demagogi. 

Kanske kunde den med förmåga att argumentera för sin sak kunna sätta vindkraftens möjligheter och svårigheter i relation till andra produktionssättet möjligheter och svårigheter.  Istället påstås det att personer anser att vindkraft är frälsningen och att Jönssons möjligheter är för att ge något annat än en svartvit bild av vindkraften. 80 mil turbinblad är i relation till allt annat människan gör på planeten inte ens en flugskit, men nu har det blivit en uppblåst flugskit som vänsteraktivister tycker är ett skämt. 

Ja dessa 80 mil är ett skämt jämfört med att lagra radioaktivt material i hundra tusen år eller all deponi som lagras och läcker ut skadliga ämnen i den jord där plantor växer, där barn leker, där människor förgiftas. 

Perspektiv, istället för svartvita resonemang. Annars är det inte mer än ett skämt.  Radikaliseringen gör det till ett mycket dåligt skämt. 
    Du har stämplat folk hejvilt i flera år. Är det inte stämplar som du vill ha då? Hyggligt typiskt vänsteraktivister att börja gny och gnälla när samtalet slutligen färgas av dem. - It's only OK when we do it! T___T

Haha, ja, för att problemen med vindkraft försvinner givetvis iväg som ett skämt för att någonting annat ger svårare problem. Som sagt har det aldrig varit en fråga om Vindkraft -vs- Kärnkraft som Henrik Jönsson har tagit upp - han är för bådadera men såg att vindkraftens problem sällan blir belysta.

Du som tycker att Henrik Jönssons video bara är ett skämt kan givetvis hänvisa till ett opartiskt Public Service som belyser exakt dessa problemför allmänheten.

Lyckas du inte med det så är aktuell videos relevans och behov helt uppenbart.
  • Digestive
    Padirac skrev 2022-05-14 09:32:55 följande:
    Jag är helt säker på att ingen annan än Jönsson belyser problemet med att vindturbinblande är 80 mil långa om man lägger ihop dem   Ja, det var ju du som räknade ihop siffran.  Det hela är förståss ingenting annat än strunt och är ett pseudoproblem, ett löjligt pseudoproblem.

Det är naturligtvis OK när SDs fotsoldater sprider lögner och när deras nyttiga idioter sprider dem vidare och stämplar den liberala demokrati vi lever i och de som försvarar den som vänster, vänsterliberala, kulturmarxister, en del av etablissemanget  osv.. 

är det en del av det narrativ som du stödjer?
    Jag kollade runt lite och visst är det mesta i Henrik Jönssons video inte belyst av Public Service medan vissa saker är som bäst dåligt belyst (en artikel om återvinning i Danmark och en artikel om de andelar som den kinesiska staten äger i Norrbotten).

Haha, vad har någonting här med demokratins försvar att göra? Snacka om att höja sig själv till skyarna. Vilka fantastiska drömmar du lever i, Padirac.

Är det därför du är en skrupellös debattör som inte ens drar dig från peka ut meningsmotståndare som kriminella? - du har en demokrati att försvara och alla medel står till ditt befogande, lite som James Bond.

Agent Padirac - med rätten att tysta och i demokratins namn. Haha.
  • Digestive
    Padirac skrev 2022-05-14 18:43:31 följande:
    Fler pusselbitar som du hittat nu?
    Har bilden av folihatten på pusslet blivit synlig än.
    Nu har du fått ondgöra dig i flera dagar och i två omgångar om att folk överhuvudtaget nås av information om vindkraftens problem.

Jag tycker att det (liksom din brist på argument) blir en bra och avrundande sammanfattning på hur det kan se ut med känslan för demokrati - inte minst bland dem som kröner sig själva till demokratins försvarare.

När konsumentupplysning anses vara ett hot mot demokratin och som till varje pris ska stoppas, tystas ner och förnedras bort, då börjar demokratin för konsumenten att upphöra.
  • Digestive
    Padirac skrev 2022-05-15 20:50:36 följande:
    Nä, det är ju du som inte tål att saken diskuteras och debatteras, det är vanligt att SDs varmare och andra  försvarare anser att debatt och diskussion om deras påståenden betyder att de ska tystas och att det är odemokratiskt.

Inte så olikt det du gör i sista stycket.
    Och då har man fått prov på vad som kallas för diskussion och debatt av dig också.

Konsumentupplysning är problematiskt, Henrik Jönsson video innehåller bara vinklade åsikter, vindkraftens problem kan vi skämta bort och de som inte gör det är emot vindkraft = summan av ditt bidrag.

Det är vanligt att vänsteraktivister inte vet vad diskurs och debatt innebär. Fokus ligger snarare på informationskontroll och shame-stämplar, vilket är exakt hur du jobbar och har jobbat i flera år här.
  • Digestive
    Padirac skrev 2022-05-15 21:34:21 följande:
    Ja, det är inte jag som sprider SDs och alternativhögerns propanda Digestive,

om du tycker att det är diskurs och debatt att göra det så får du stå för det själv.

80 mil propellarblad är väl knappast en konsumentupplysning som tillför någonting . det är ett pseudoproblem som Jönson och sedan du för fram som ett verkligt problem. 

"Det är vanligt att vänsteraktivister inte vet vad diskurs och debatt innebär. Fokus ligger snarare på informationskontroll och shame-stämplar, vilket är exakt hur du jobbar och har jobbat i flera år här." 

Det verkar som att du tagit upp 'vänteraktivisternas' fokus - någonting som SDs vurmare och fotfolk hållit på med betydligt längre än jag bemött dem med deras egna ord här på FL.
    Vad är det du kallar för SDs och alternativhögerns propaganda? Att påpeka vindkraften har sina problem?

Det är alltså inga problem att vi inte kan återvinna bladen på vindkraftverk? Jag skulle snarare påstå att de som förespråkar vindkraft - något sånär seriöst - just försöker lösa den här återvinningsfrågan. Men det är tydligen att kasta bort tid på ett pseudoproblem enligt dig.

Ja, allt jag gör och säger kopplar du till SD, det är sedan gammalt.

Det finns inte en enda meningsmotståndare i dessa forum som du inte kopplar till SD. Din fixering saknar vikt och i praktiken delar du runt ett färdigtuggat tuggummi som tappat smaken för drygt fem år sedan.

Det enda du säger är att meningsmotståndare helt enkelt hör hemma hos SD. Och tillslut lyssnar de på dig och kompani som har haft detta mantra år in och år ut.
  • Digestive
    KillBill skrev 2022-05-16 07:42:53 följande:
    Detta är en intressant artikel som kan förklara fenomenet att Libertarianer och högerextremister närmar sig varandra. 

"Accelerationismen har fört nynazister och extrema libertarianer samman. De anser att de själva måste ta itu med de problem som existerar i samhället för att man ska kunna lösa dem. De ser våld som den enda lösningen på problemen"

svenska.yle.fi/a/7-10009826
    Hur är artikeln det minsta relevant?
  • Digestive
    KillBill skrev 2022-05-16 08:11:59 följande:

Jag uppfattar det som att många libertarianer blir mer och mer extrema övertid och mer och mer låter som undergångsprofeter. Henrik Jönsson är ett exempel. 

Intrycket som du har fått av Henrik Jönsson är alltså i stil med att Sverige behöver söndras och härskas med våld - för att ett idealsamhälle ska kunna byggas upp ur ruinerna.

Jag vet inte ens hur man ska bemöta en så obalanserad analys. Upplever du dig själv som extremt extrem?
  • Digestive
    Rataxes skrev 2022-05-16 07:59:32 följande:
    När producerade vederbörande senast ett inlägg med relevans till trådämnet, i någon av trådarna?
    Eller så menar vederbörande faktiskt allvar.
Svar på tråden Regeringens el-fiasko