Inlägg från: klyban |Visa alla inlägg
  • klyban

Regeringens el-fiasko

Digestive skrev 2022-09-05 16:34:41 följande:
    Och ett till inlägg kantat med misstänkliggörande och upprepade lögner.

Vilka är mina egna och vilka är vi?

Ingen frisk människa imponeras av att du kan sänka din karaktär för en agenda, klyban - det är bara repulsivt.

Desinformationen är ingen lögn, utan fakta.
    Ja, min agenda är till fakta och saklighet, så det är ingen hemlighet precis.

Men det är intresant att man med oärlighet diskuterar politik och upprepar saker som inte ens stämmer.

Digestive skrev 2022-09-05 16:59:30 följande:
    Jag fördömer ingen som deltar i diskussion för att den har felaktiga uppgifter. Varför i hela fridens namn skulle jag göra det?

Snacka om 1984-rysningar när någon kräver skampålar för sådant här.

Du demoniserar dina meningsmotståndare och oliktänkande på ett sätt som är helt åt helvete och som även leder oss dit. Check yourself.

Vi står här med att du vägrar ta avstånd ifrån desinformationen given i tråden och berätta för oss den som för detta fabulerar och har saker och ting inte fel, utan gravt fel.

Och jag förstå¨r du går till ad hominem, då fakta berättar att det var en desinformation som var så dålig att den inte tålde den allra minsta översyn av verkligheten och "min agenda" för saklighet och fakta.

För vad som verkar hopplöst svårt, det är att förkasta denna lögn som desinformation.
    Eller försöker du igen säga du vet bättre än Vattenfalls Ordförande som var med när beslutet togs.

Kanske man lärde sig detta på sina resor till ryssland och krim och som man vägrar delge vad man gjorde där.

En central del av populismens livsnerv att generalisera utifrån ett eller några enstaka exempel.
  • klyban
    Digestive skrev 2022-09-05 16:59:30 följande:
    Jag fördömer ingen som deltar i diskussion för att den har felaktiga uppgifter. Varför i hela fridens namn skulle jag göra det?

Snacka om 1984-rysningar när någon kräver skampålar för sådant här.

Du demoniserar dina meningsmotståndare och oliktänkande på ett sätt som är helt åt helvete och som även leder oss dit. Check yourself.

Så du tycker desinformation är sanning då?
    Eller vad är det som gör att du inte kan fördöma något som någon ljuger om, är det för det är i linje med din agenda och extrempopulism och att det enda tråkiga med desinformationen är att den är krossad?

En del vrider ut och in på sig och säga att desinformationen kanske inte är desinformation, fast vi vetat om detta är desinformation sedan månader tillbaka.
    Och att Vattenfalls Ordförande får åratal efter sätta ned foten korrigera så det blir rätt, men inte ens det duger för dig.

Så vad är det som får dig tro du vet mer än Vattenfalls Ordförande som var med när beslutet togs?
    Verkar vara världens svåraste fråga.
    Även intressant och se vart desinformationen återfinns och i extrempopulismen.

En central del av populismens livsnerv att generalisera utifrån ett eller några enstaka exempel.
  • klyban
    Digestive skrev 2022-09-05 17:39:24 följande:
    Det är intressant att någon befinner sig i ett diskussionsforum med attityden att alla redan vet vad som stämmer.

Du har, åter igen, precis svarat på ett inlägg där jag beskriver saken som teknisk desinformation och hållningen har länge varit tydlig.

Förkasta? Fördöma? Är det brott mot mänskligheten vi talar om?

I övrigt så är det mig du ljuger om och misstänkliggör.

Ja, fördöma, för nu ser du ut som du står bakom denna desinformation och med tanke på alla dina försök du gjort för få den rätt. och veta MER än vad Vattenfalls Ordförande som var på plats när beslutet togs.

Och det är faktiskt mycket intressant att man får känslan av att du gillar desinformation tom.

Jag tror du kan sluta låtsas nu.

Digestive skrev 2022-09-05 17:48:46 följande:
    Nej, utan precis som jag skriver så fördömer jag inte folk som deltar i diskussioner för att de har fel uppgifter.

Åter igen, du har precis svarat på ett inlägg som beskriver saken som teknisk desinformation. Är även klartext ett problem för dig?

Är det någon som kör bussen? Finns en förare där framme? Hoho?

Desinformation ska alltid fördömas som det nonsens det är, men du berättar det kan inte du göra.
    Ja, det är överensstämmande med resten och att det verkar bara förtretligt att det är så tydligt med desinformationen.

Det måste vara en bra parti som håller på med desinformation och sen säga vilja regera Sverige, undrar hur man blev så oärlig att man är tvungen att ljuga om energipolitiken även efter fakta är presenterad.

• klyban
    Digestive skrev 2022-09-05 18:10:30 följande:
    Helt tomt alltså. None Playable Character.

Aja, det är bara att fortsätt att spamma sönder forumet och misstänkliggöra skribenter med riktade lögner. Jag tror ärligt talat att jag just var toppen av hur mycket folk bryr sig. 

Klara. Färdiga. Meningslöshet.

Det vi såg var att du först försökte rättfärdiga "informationen" som vi redan då visste var desinformation och att du kom med argumentet att oj, bara en dag sedan har vi vetat detta, och när fakta har berättat detta i nästan ett decennium.

Och man inser du är arg över desinformationen spräcktes i två delar, och det är intressant att du inte fördömer att någon medvetet ljuger om energin och något som sen Vattenfalls fd. Ordförande får förklara för er.
    Är det vad SD bygger sin politik på och desinformation?
    Och med tanke på hur du inte alls agerar som att ljuga är nått dåligt när en viss sida gör det.

Så hur menar du att du vet bättre än Vattenfalls Ordförande som var med när beslutet togs?

nattuw skrev 2022-09-05 23:00:54 följande:
    Vad har Putins krig i Ukraina med den svenska beskattningen av el att göra?
    Vad har Putins krig i Ukraina med nedläggningen av svensk kärnkraft och nedrustningen av svenska reservkraftverk att göra?

Att du inte begriper skillnaden mellan hur olika länders elkraft alstras och regleras och hur det slår på elpriserna har vi redan förstått.

Om du inte kan dessa svar på dessa frågor, så vad är detta för frågor egentligen?
    För ja, det är putins krig som orsakat där vi hamnat idag.

Och vi vet att nedläggningen var pga affärsmässiga beslut, eller försöker du desinformera du också och säga du vet bättre än Vattenfalls Ordförande som var med när beslutet togs?

Men om du begriper hur det fungerar, varför inte utbilda oss med lite saklighet om hur det fungerar, så får vi se om det är relevant eller ens korrekt återgivet.
    Men jag gissar på saklighet kommer försvinna nu.

• klyban
    Digestive skrev 2022-09-06 09:05:22 följande:
    Nej, man rättfärdigar inte något genom att påpeka att Vattenfall har gjort olika utlåtanden och som till viss del har sagt emot varandra. Det har ingenting med rättfärdigande att göra.

Sedan står det 1) mellan raderna att jag bekräftar ordförandens senaste utlåtande i sak, vilket jag även förtydligade för dig och 2) på flera ställen står det att jag personligen håller ett led av regeringar ansvariga samt 3) i faktisk klartext att ursprungsinlägget var teknisk desinformation. Alla läsare kan kontrollera det här.

Hur får man dessa tre punkter samt inledande stycke till ett rättfärdigande av ursprungsinlägget, klyban?

Det är bara repulsivt med riktade lögner och misstänkliggörande men det är tydligen vad som klär dig bäst och när du själv får välja. Jag hoppas dock att du har gott om ombyten i garderoben för jag ser dig hellre välklädd.

Meningslöshet.

Jo, vi alla såg hur du försökte med en dag har han sagt det och så hemskt det var, och allt som det bygger är på en saklighet av beslut och annat.

Det är beklämmande att du står bakom denna desinformation och i tron ingen ser det, hade någon ljugit så illa och så länge om dessa reaktorer, så hade jag sagt till dom varför de ljuger, för det är vad desinformationen innebär.
    Och något du inte fördömer det allra minsta inser man, för försvaret är där hela tiden.

Det är galet intressant att fakta inte duger, fakta ifrån källan inte duger, och allt är regeringens fel alltid.
    Men förklara nu varför du vet bättre än Vattenfalls Ordförande som var med när beslutet tog.

Och komiken är när Regeringen lägger ett energiförslag och ersättningar, så är alla partier med, men en del fortsätter att fabulera och desinformera om detta.
    Är det vad höger står för idag och vägra ta in fakta och sen ljuga om det, är detta deras politiska bas att prata strunt?

Digestive skrev 2022-09-06 09:05:22 följande:
    Nej, man rättfärdigar inte något genom att påpeka att Vattenfall har gjort olika utlåtanden och som till viss del har sagt emot varandra. Det har ingenting med rättfärdigande att göra.

Sedan står det 1) mellan raderna att jag bekräftar ordförandens senaste utlåtande i sak, vilket jag även förtydligade för dig och 2) på flera ställen står det att jag personligen håller ett led av regeringar ansvariga samt 3) i faktisk klartext att ursprungsinlägget var teknisk desinformation. Alla läsare kan kontrollera det här.

Hur får man dessa tre punkter samt inledande stycke till ett rättfärdigande av ursprungsinlägget, klyban?

Det är bara repulsivt med riktade lögner och misstänkliggörande men det är tydligen vad som klär dig bäst och när du själv får välja. Jag hoppas dock att du har gott om ombyten i garderoben för jag ser dig hellre välklädd.

Meningslöshet.

Nej, de har de inte alls gjort olika, men det är lugnt, jag förstår det är en del av försvaret att det är okey med desinformation.

Och det är mycket intressant att agendan är viktigare än sanningshalten, vad vill man ha sagt med det?

• klyban
    Digestive skrev 2022-09-06 11:09:40 följande:
    Vad har rätt och fel för högre betydelse i sammanhanget?

Det som klyban försöker misstänkliggöra mig för är att med en dold agenda rättfärdiga den ena sidan (när jag i själva verket rättfärdigar den andra, uttryckligen). För att lyckas så ljuger han i inlägg efter inlägg.

Försök förklara vad jag och i andra hand en dold part - i polemik med er två - skulle tjäna på att sprida följande påståenden:

1. Vattenfall har gjort två utlåtanden som till viss del strider mot varandra.

2. Det senare utlåtandet är det korrekta.

Är ni möjligtvis Vattenfall och misstänker att jag är på uppdrag av en konkurrent eller hur är det era resonemang lyder och som även lyder logik?

Det intressanta är att du inte bara säger, hmm, ja, det var dålgit med en så svår desinformation och ska beivras.

Inser du inte påvisar dina påståenden.

Digestive skrev 2022-09-06 14:13:16 följande:
    Självklart har rätt och fel betydelse, Padirac, men sanningen om Vattenfall är vi här för att diskutera - det är ingenting som är i vägen och förstör diskurs utan det är diskursen.

Någonting annat kan man dock säga om sanningen när det berör riktade lögner mot skribenter och misstänkliggörandet av dem därefter.

Jag vet att du uppskattar att meningsmotståndare tvingas diskutera under helt omöjliga paroller av lögner, sätts ur balans av att misstänkliggöras stup i kvarten och så de försätts i en evig försvarsposition - det är sådant som du själv gör och redan i inlägget som jag svarar på nu och i ämnet längst ner, varför alla som läser detta härmed vet du uppskattar liksom bidrar med sådant.

Sådant här råkar bara inte vara OK och har en högre betydelse för att den sanningen behöver utredas först och för att göra en faktisk diskurs möjlig, överhuvudtaget.

Utreder man inte den sanningen först så får det samma effekt som att tysta någon och det vill såklart inte Padirac som travar fram här på sanningens allra högsta häst, eller hur?!?!?

1. Ok.

2. Jag misstänker att propagandan som du avser inte består av slutsatsen att det senare utlåtande var det korrekta, eller har jag fel? - jag tror iallafall inte att du menar att alla fyra sprider propaganda inklusive dig själv.

Jag har förklarat varför jag delade vederbörandes tweet och har gjort det flera gånger. Håll inte tillbaka utan gör som klyban och ljug om det här också.

1 Intressant och inget kom denna gång heller, så har du börjat en egen desinformation eller kommer det nästa inlägg?

• klyban
    Digestive skrev 2022-09-06 18:55:51 följande:
    Vad menar du att det finns att diskutera på en nivå där du ponerar en massa saker om mina motiv, mina orsaker et cetera, i princip anklagar - jag dementerar det, svarar med det som är korrekt berörande mina motiv, mina orsaker et cetera men du fortsätter likväl fråga som om jag aldrig har svarat? En gång. Två gånger. Tre gånger.

Är citatet ur SVT-klippet missledande information? Jag trodde att vi hade etablerat en gemensam grund om att det har funnits politiska beslut som har lett till att aktuella reaktorer har stängts ner i förtid.

Berätta vad du invänder mot. Här är vad jag uppfattar som den fullständiga versionen av SVT:

Vi står här med en desinformations som inte kan säga det var en ren lögn.
    Det är vad vi ser, och man blir rätt frågande varför fakta är så ointressant nu.

• klyban
    Digestive skrev 2022-09-06 19:24:32 följande:
    Inga ombyten alltså.

Jag är ärligt nyfiken på varför du försöker. Varför försöker du? You been called out as a liar och alla kan kontrollera liksom verifiera det.

Om du nu verkligen vill försöka så prova att citera mig för din sak istället för att bygga ihop knappt läsbara meningar som ska föreställa återgivningen av mina ord. Fixa det - det är nämligen skitlätt att göra om det du påstår är sant.

Fram tills dess så är du en lögnare och förblir en lögnare.

Varför inte börja med citat där jag skriver att Vattenfalls ordförande har fel/att jag skulle veta bättre än vederbörande. Aja, du gör precis som du vill, det lät bara lite spännande.

Lycka till.

En del tomma ord, jag inser vi står här med att du inte alls tycker det är dålgit med den desinformationen och att nog faktiskt vet bättre än Vattenfalls Ordförande också?

Och varför vi ser saker som är mindre smickrande, det är för du kom ut och försökte få bort fakta genom säga han bara sagt det i en dag.
    Detta trots fakta har berättats i många månader.

Jag inser att du tror du aldrig har fel, och sen tror den dansen du gör inte syns.
    SÅ varför denna desinformation inte förskjuts är en gåta.

Och dina vända på argumentet, har du fått det fungera ens en gång i ditt liv?
    För ser rätt komiskt och ropa om lögner, och för rättfärdiga den om energin.

• klyban
    Digestive skrev 2022-09-06 19:31:34 följande:
    Och jag undrar varför alla du inte har citerat mig ännu.

7 minuter bump, kanske du skulle lägga energi att få bort desinformation istället?
    Eller är det den du vill skydda kanske.

Det är rätt oärligt av SD att ljuga om energi och hur reaktorerna stängdes, och vad är det för politik där man måste ljuga till sina politiska motståndare och på något som var så enkelt att kolla upp?
    Är detta SD att de har svårt med sanningen?

Padirac skrev 2022-09-06 19:48:43 följande:
    Jag undrar vad du anser att med missvisande tweetarna tillför till debatten?  På vilket sätt är de galanta och vad har de åstadkommit som du sökte?

Det är för mig obegripligt vilken galant funktion i tråden dessa tweets har om du inte avser att sprida missledande information eller inte har förmågan att förstå att dessa tweets ger missledande information.

Varför sprider du förvanskade uppgifter i tråden?

Vilka motiv du har har jag upprepat skrivit att jag inte känner till.

Det verkar så sjukligt viktigt att denna desinformation ska glömmas av att den kom ifrån SD.

Men kanske de ska svara på vad de gjorde(Gör?) i ryssland krim, för det ter sig mysko idag med kriget som de inte vill vi ska få nämna.(Som komiskt nog är även putins hållning, och inte nämna kriget.)

Digestive skrev 2022-09-06 21:00:05 följande:
    - Jag undrar vad du anser att med missvisande tweetarna tillför till debatten?

[...] det första skulle vara ett diskussionsunderlag och det senare en påminnelse om vad företrädare på området har sagt tidigare angående stängningen av kärnreaktorer. #3699

- På vilket sätt är de galanta och vad har de åstadkommit som du sökte?

[...] Twitter-inlägget var ingenting mer än ett bekvämt underlag. #3077

De har inte åstadkommit så mycket alls av det jag sökte.

- Varför sprider du förvanskade uppgifter i tråden?

Du i princip upprepar dig utan att specificera någon av frågorna och svarar inte heller redogörande frågor om vad du specifikt menar. Menar du SVT-klippet? Texter i andras tweet? Något annat?

Och en bonus:

- Vilka motiv du har har jag upprepat skrivit att jag inte känner till. 

[...] det första skulle vara ett diskussionsunderlag och det senare en påminnelse om vad företrädare på området har sagt tidigare angående stängningen av kärnreaktorer. #3699

Vi vet redan att en i tråden under en lång tid desinformerat.

• klyban
    Padirac skrev 2022-09-07 00:31:44 följande:
    Är det samma klipp eller ett annat klipp än det Silverskiöld och Arpi använde som du har delat några gånger percis som Silverskiöld uppmanade till?

Jo, jag har sagt att det sprids en del desinformation utan reflektion eller medvetet och att jag inte vet varför du gör det..

Kanke är det en fråga om värdegrund - du har trots allt ställt frågan vad rätt och fel i fråga om sanning har med saken att göra.

Aldrig ha fel, aldrig erkänna fel, det är vad den politiken står för och extrem populismen.
    För i den verkar desinformation vara ett verktyg som man tar med sig in i en saklig diskussion.

Och det mest talande är att grava lögner inte ska fördömas, ALDRIG HA FEL, ALDRIG ERKÄNNA FEL.
    Den kommer du få uppleva många många MÅNGA ggr och vid SD i ett styre.

Och redan där inser man att de har fel mer än de flesta, för det brukar de ha som hävdar de alltid har rätt som gör det så, aldrig ha fel, aldrig erkänna fel.

Svar på tråden Regeringens el-fiasko