Regeringens el-fiasko
Det du
Prova det
Försöker du tvätta Riks, samnytt, swebbTV, RT, Sputnik och andra kanaler som sprider desinformation och konspirationsteorier?
Jajamen! Jag har värderingar och tillräkligt med utbildning och bildning för att inte lita på media som sprider desinformation och konspirationsteorier.
Har inte du?
Intresset verkar ligga i att försvara media och kanaler som sprider desinformation och konspirationsteorier.
Ingenstans har jag sett att du i sak redogjort för vad Blomgren säger.
Istället länkar du till SDs trollfabrik och menar sedan att de inte saknar trovärdighet, inte heller har du gått med på att swebbTV, samnytt, RT eller Sputnik inte är trovärdiga medier.
Sen duger tydligen inte heller beskrivningen av vad som gör media inte trovärdigt för dig heller.
Här är EUs reaktion på de svängande elpriserna som kom som en effekt av Putins invasionskrig mot Ukraina och öppningen av marknaden efter pandemin
www.europarl.europa.eu/topics/sv/article/20240304STO18718/elmarknadsreform-eu-s-losningar-mot-prissvangningar~:text=I%20%C3%B6ver%2020%20%C3%A5r%20har,lag%20om%20att%20reformera%20elmarknadsreglerna.
www.consilium.europa.eu/sv/press/press-releases/2024/05/21/electricity-market-reform-council-signs-off-on-updated-rules/
www.consilium.europa.eu/sv/policies/electricity-market-reform/~:text=roll%20har%20r%C3%A5det%3F-,Varf%C3%B6r%20reformerar%20EU%20elmarknaden%3F,lett%20till%20kraftigt%20%C3%B6kade%20elpriser.
Reglerade priser som gynnar både producenter och konsumenter, satsning på mer grön energi
Väl värt att läsa för att förstå affärsmodeller och vilka problem den nuvarande modellen gett ä.