klyban skrev 2024-01-14 11:45:22 följande:
Det krävs speciella förhållanden för detta, visste du inte om detta?
Men vad ska dessa halmgubbar berätta egentligen, för ingen ifrågasätter något av dessa stoppen som vindkraftverken har pga vind eller väder.
Du vet om att det sägs vindkraftverken bär sina egna kostnader nu också, och BEVISLIGEN så produceras massor med energi av dom.
Så vad är det du argumenterar för ens????
Padirac skrev 2024-01-13 20:23:45 följande:
Alla kraftslag har nedtid och produktionsstörningar.
För kärnkraften är det vattentemperatur för kylvatten och det beror på omgivningens temperatur och havsvattentemperaturen.
För andra kraftslag är det andra orsaker, nedisning av vingar, lågt vattenflöde ...
Fyll gärna på listan så den blir komplett
Jag tycker dessa halmgubbar som kommer på repeat är väldigt fascinerande.
Undrar vad de inbillar sig att säga, för en sak som vi alltid ser, det är hur tysta dom är när kärnkraftverken går ned av olika orsaker vi alla vet om sker med kärnkraftverk också.
Man får känslan av dessa som ger dessa halmgubbar, att energi som inte är kärnkraftverk är ingen energi.
Och man ser hur det gråts floder när vindkraftverken ger galet mycket energi.
Jag inbillade mig energi var bra, men tydligen inte om den inte är av kärnkraftverk.
Är det någon som kan förklara denna tokiga???
Då jag finner det bisarrt att de inte vill ha viss energi och villiga skuldsätta svensken svårt på köpet.(Vad faan är det om?)
Jag tror att halmgubbarna är en del av svart/vitt kategoriskt tänkande och/eller argumentation.
Is på rotorblad = vindkraft är dåligt -> kärnkraft är inte dålig = kärnkraft är bra -> den som inte svartmålar vindkraft tycker att kärnkraft är dålig = vänsterbliven kulturmarxist
Är det inte 'is på turbinblad' är det 'väldigt långa turbinblad' och andra fakta som bevisar att den som inte svartmålar ett energislag är vänsterblivna kulturmarxister ...