Inlägg från: Anonym (Oliven) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Oliven)

Så jävla rädd för aborten

Hej! Beklagar att du måste gå igenom det. Jag fick göra en medicinsk pga MA, alltså missfall som inte startar själv. Jag var också jätterädd, men hade precis som ovan person en väldigt lindrig upplevelse. Jag tog Ipren och Alvedon och behövde aldrig ta dom starkare tabletterna. Hade som mensvärk bara. Jag mådde lite kasst allmänt med feber och frossa som är en biverkning, så bli inte rädd om du får det. Nu måste jag tyvärr gå igenom det igen nästa vecka, hoppas på samma lätta förlopp.

• Anonym (Oliven)
    Anonym (Ledsen) skrev 2020-12-03 06:28:15 följande:

Idag är det dags. Jag ska in och ta första tabletten för att stanna av graviditeten, och på lördag utförs själva aborten.

Fy fan. Vill inte. Känns som allt man hör är skräckhistorier, men så ?glad? för era erfarenheter här i tråden! Att det kan gå ?smidigt? också.

Lycka till! Jag minns inte vad jag skrivit tidigare här i tråden, men för 2 veckor sedan gjorde jag också en cytotec-behandling mot MA, mitt andra. Var orolig att jag första gången bara haft tur att behandlingen gick så bra och att jag (efter värktabletterna dom skickade med mig) bara hade som vanlig mensvärk. Men den här gången gick lika bra! 

Jag hoppas du får lika lindrigt förlopp. :) Kom ihåg att försöka vara uppe och röra på dig. 
Svar på tråden Så jävla rädd för aborten