Inlägg från: Anonym (?) |Visa alla inlägg
  • Anonym (?)

Fler som genomgått sen abort pga missbildning?

Anonym (Nästan) skrev 2020-11-10 21:15:05 följande:
    Då får du och Ensam tycka så, det står er fritt. Jag kan tänka mig att det måste ha varit ett psykiskt helvete för TS eftersom jag tyckte det lilla jag fick uppleva var nog så jobbigt. Därför skrev jag att TS ska ta upp kampen med läkare/FK eller vem det nu måste vara för att få hjälp. TS verkade uppgiven över det hon uppfattade som att hon var lämnad till sitt öde av sjukvården, och tyvärr är det så i land, att man måste kämpa för att få vården man har rätt på. Jag skrev mitt inlägg för att TS skulle får bekräftelse på att det finns fler som tycker att detta inte är något man ska ta lätt på.

Jag vet inte och vill inte veta hur ledsen man blir av att gå igenom något som TS gått igenom, det var tillräckligt obehagligt att uppleva det jag gjorde. Trodde jag var tydlig på att det inte alls var samma sak, men en liten snudd av det bara.
    Hur är det min din empatiska förmåga?

När mitt barn dött råkade jag ut för en sådan som dig som skulle trösta på samma sätt som dig med att referera till sina nästan-upplevelser. Hennes barn hade gomspalt. Nästan-upplevelse.

Tips från coachen: empati går att träna upp. Ägna dig åt det istället för att komma på en massa motargument som bara gör din brist på empatiska inlevelse än mindre.
Svar på tråden Fler som genomgått sen abort pga missbildning?