Fler som genomgått sen abort pga missbildning?
Jag var med om liknande i somra, i juni födde jag mitt änglabarn efter att vi avbrutit vår graviditet i v. 21 då han helt saknade frontallob. Detta upptäcktes på rul.
Blev inlagd på gynakuten ca en vecka efter rul och fick tabletter för att sätta igång en förlossning.
Jag var sjukskriven i hela juni, juli och tog semester hela augusti. Jag har varit nere på bottnen. Inte riktigt kommit upp än men kan ändå utföra mitt arbete igen. Försöker hålla mig borta från allt som handlar om gravida och barn osv då jag märkt att det triggar en oehörd sorg i mig.
Jag fick ett plus på stickan igen i slutet av augusti. (Andra ägglossningen efter förlossning) Tyvärr slutade det i MA som upptäcktes i v. 12, fostret hade slutat leva i v. 8, några dagar efter att vi sett ett tickande hjärta på ul. De veckorna jag fick lov att vara gravid var jag det mesta rädd (helt förklarligt). Jag väntade på dåliga nyheter. Jag visste att det inte skulle gå bra på något konstigt sätt.
Fick bli inlagd igen och genomgå en medicinsk abort.
Blödde som en vanlig mens i ca 5 dagar. Sen kom det mer färgade flytningar resterande två veckor. Tredje veckan fick jag positivt ÄL test. Väntar just nu på första mensen efter missfall (eller ett plus).
Det blir lite skevt i huvudet på en när man bara upplevt tragedi med sina graviditeter. Måste ständigt påminna mig själv om att inte tänka att ett plus på stickan innebär förlust, blod och hopplöshet. Man kan faktiskt (förhoppningsvis) få lov att gå hela vägen.
Jag är född 91, min sambo 89. Vi har inga barn sedan tidigare.