Inlägg från: Anonym (Ensam) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Ensam)

Fler som genomgått sen abort pga missbildning?

Jag genomgick en sen abort pga fostermissbildning i somras. Hela sommaren har varit otroligt traumatisk för mig och jag har hemska flashbacks från allt som hänt. Gick tillbaka till jobbet efter sjukskrivning för 3 veckor sedan, men känner att jag mår fortfarande mår jättedåligt men är rädd jag ska få avslag för sjukpenning...

Det var inte vårt första barn och jag är heller inte så gammal. Inte sambon heller. Så varför det blev såhär illa vet såklart ingen. Det tog 7 månader med Letrozol att bli gravid den gången och är nu helt förstörd över ett negativt graviditetstest då vi försöker få till en ny bebis. Detta var vårt tredje försök med Letrozol och då negativt. Stressen knäcker mig...

Fler som gått igenom liknande?

Hur mår ni?

Har ni varit sjukskrivna?

Tog det lång tid att bli gravid?

Hur lång tid tog det att bli gravid med nästa barn?

Hur gamla är ni?

• Svar på tråden Fler som genomgått sen abort pga missbildning?
  • Anonym (Ensam)

Inga fler än jag som råkat ut för detta hemska? Är det så ovanligt alltså?

• Anonym (Ensam)
    Anonym (Nästan) skrev 2020-11-09 14:47:49 följande:

Jag kan bara delvis relatera. Gick igenom två nipt-tester och ett fvp i somras. Det var jobbigt psykiskt men slutade som tur är väl.

Jag hann dock gå igenom hela tankeprocessen på abort i v18 och var tvungen att ställa in mig på det. Jobbade sen en månad innan jag brakade ihop och blev sjukskriven i två veckor för att få bearbeta tankarna.

Jag tycker du ska gå och prata med någon. Det är säkert väldigt vanligt att känna som du gör och jag tror det inte är något man bara kan vifta bort och tro att det går över av sig själv.

På resten av din fråga har jag inget svar, då jag inte upplevt det.

Okej, det kan jag väl inte direkt tycka är samma sak. Du slapp ju ändå få ett bekräftat fel på barnet och ta ställning till om du ska göra abort de sista dagarna som är godkänt för abort eller fortgå graviditeten, föda barnet och se det lida...

Hela händelsen har varit otroligt traumatisk för mig och har fortfarande panikångest över allt. Läkarna jag träffat tycker mest jag är löjlig och har egentligen inte velat sjukskriva mig efteråt. Det gör mig också arg och ännu mer ledsen. Det gör att jag får kämpa för en sjukskrivning och sedan vet jag inte heller hur länge försäkringskassan godkänner sjukpenning...och pga detta mår jag sämre.
Svar på tråden Fler som genomgått sen abort pga missbildning?