• scrapcore

Vuxna på Leo's lekland

Jag funderar på att ta med min partner på Leo's lekland när vi firar vår årsdag. Vi har inga barn och inget vi kan låna heller. Tror ni personalen släpper in oss och låter oss leka?

• Svar på tråden Vuxna på Leo's lekland
  • scrapcore
    Disa35 skrev 2020-11-08 17:35:08 följande:

Hmmm...det kanske finns aktiviteter för vuxna, typ klättervägg eller escape rooms eller något - fast då får ni hålla avstånd till alla andra, så klart.

Annars kan ni ju leta reda på någon bra lekplats och ute och leka nattetid

Finns tyvärr inget sånt i staden vi bort i, inget som vi inte redan gjort iaf. Inte heller några bra lekplatser.
  • scrapcore
    Kexsmula skrev 2020-11-08 21:06:27 följande:

Självklart får ni inte gå dit! Endast vuxna med barn får leka och då är det mening att man ska leka med barnet, skulle folk göra det är det inte många föräldrar som hade vågat ta sina barn fig och det inser du nog själv om du tänker efter.

Varför inte åka inomhusgokart eller spela inomhusminigolf? Eller kanske Laserdome?

Får väl hyra hela lokalen då så att barnen slipper se två unga vuxna ha roligt. De kan ju bli traumatiserade för livet eller i värsta fall få för sig att vuxenlivet ska vara kul.

Det förstnämnda hade absolut varit ett alternativ om inte närmsta inomhusgokartbana var 30 mil bort.
  • Tomatmacka
    scrapcore skrev 2020-11-09 05:28:02 följande:

Hahah, vi är 20 år och har barnasinnet kvar. Tråkig inställning.Kul? Varför växa upp?

Du skrev det själv. Ni är 20 år. Ni är vuxna nu
  • Disa35
    scrapcore skrev 2020-11-09 05:37:42 följande:

Finns tyvärr inget sånt i staden vi bort i, inget som vi inte redan gjort iaf. Inte heller några bra lekplatser.

Ordna med en skattjakt och överraska din partner då. Det kan man göra både inne och ute, det blir nog extra spännande om det är på kvällen också. Se till att stället är folktomt bara, så att inte "skatten" försvinner
  • Kexsmula
    scrapcore skrev 2020-11-09 05:42:22 följande:

Får väl hyra hela lokalen då så att barnen slipper se två unga vuxna ha roligt. De kan ju bli traumatiserade för livet eller i värsta fall få för sig att vuxenlivet ska vara kul.

Det förstnämnda hade absolut varit ett alternativ om inte närmsta inomhusgokartbana var 30 mil bort.

Det är ju inte det som gör att inte vuxna får vara där själva, det är ju att det faktiskt finns pedofiler som i så fall kunde hänga där. Säger inte att just ni är det, men det är pga detta Leos har den policyn. Det skulle inte vara bra för affärerna annars!

Du nämnde själv badhus innan, kan ni inte åka dit och sedan äta en god middag på någon restaurang för att avsluta med bio (om eran biograf är öppen nu).
  • Mortiscia80
    scrapcore skrev 2020-11-09 05:35:10 följande:
    Hahah, vi är 20 år och har barnasinnet kvar. Tråkig inställning.
    Tomatmacka skrev 2020-11-08 20:49:54 följande:

Varför i helvete skulle man åka dit utan barn? Är ni efterblivna? Visst jag har varit där en hel del med mina ungar men skulle aldrig få för mig att åka dit själv eller med min partner. Växer folk aldrig upp nuförtiden?

Kul? Varför växa upp?Vuxna och barn kan leka på samma ställen på badhus, luftland m.m. fast det egentligen är skapat för barnen. Varför skulle det inte gå där? Bara för att ingen gjort det förr?

Dina förslag lät verkligen kul.
    Badhus är till för alla åldrar, lufthus har jag ingen aning om vad det är men lekland är ganska uppenbart för barn, inte vuxna eller blandade åldrar. Om ni nu fortfarande är så intresserade av barnlekar har ni ju fått förslaget att åka till en lekpark, och eftersom du själv nämner badhus kanske ni skulle åka till ett äventyrsbad. Mina förslag vände sig tyvärr till vuxna så det var nog mitt eget fel där, och dessutom med corona i åtanke, men ni hittar nog något som passar.
  • scrapcore
    Tomatmacka skrev 2020-11-09 06:17:55 följande:

Du skrev det själv. Ni är 20 år. Ni är vuxna nu

Får man inte leka då?
  • scrapcore
    Disa35 skrev 2020-11-09 07:05:22 följande:

Ordna med en skattjakt och överraska din partner då. Det kan man göra både inne och ute, det blir nog extra spännande om det är på kvällen också. Se till att stället är folktomt bara, så att inte "skatten" försvinner

Det var faktiskt en ganska bra idé, tack!
  • Disa35
    scrapcore skrev 2020-11-09 11:47:34 följande:

Det var faktiskt en ganska bra idé, tack!

Varsågod
  • Nallekatt

Jag personligen hade blivit ganska rädd att se vuxna hänga på ett Leksand för barn utan att ha med sig egna barn, jag hade snabbt tagit ungarna därifrån, som flera tidigare sagt så är det ett ställe för barn att leka med vuxet sällskap.

Låter obehagligt att ni ens vill leka där.

Svar på tråden Vuxna på Leo's lekland