• Disa35

    Grattis Amerika!

    Äntligen, efter fyra år i känslomässig limbo, kan vi andas ut.

    Det har skrivits historia i USA, tillträdande president är en klok statsman med erfarenhet och vilja till samarbete.

    Aldrig har jag önskat så mycket att stå på Times Square

    Grattis Amerika, ni förtjänar det här!

  • Svar på tråden Grattis Amerika!
  • Mortiscia80
    Tomatmacka skrev 2020-11-09 06:23:50 följande:
    Nej men de hade inte behövt koka soppa på fladdermössen. De kunde ha förhindrat det här men de vägrade, eftersom de är kommunister. Kommunister ligger f.ö bakom flest folkmord i hela världen men det mörkar vi pga pk-maffians framfart
    Problemet är inte att man äter dem utan deras avföring främst. Nu är det ju så att asiater äter alla möjliga slags djur som vi kan tycka är konstiga.

    Jag tror du är lite förvirrad i tankarna kring hur kommunism och matmarknader hänger ihop, jag kan inte påminna mig att t ex Marx eller Lenin haft några riktlinjer kring försäljning av levande djur som föda, mathållning, rekommenderad mat att äta osv men du kan väl utveckla tanken lite så jag hänger med i hur du menar? Varför skulle Kinas politiska hemvist styra hur de ser på matmarknader med levande djur? Det är, som jag sa, verkligen inte unikt varken för Kina eller andra länder, oavsett styresform, politisk hemvist eller liknande.
  • Tow2Mater
    Disa35 skrev 2020-11-09 09:20:39 följande:
    Antar att det är jag som är "du".

    Vi behöver inte haka upp oss på Yazoo, det finns fler exempel. Och jag har inte sett någon dokumentär, jag har en vän som var där.

    Och visst, det är många som har jobb och mer pengar nu - jättebra enligt en annan vän i Connecticut.

    Problemet som jag ser det är att de här åtgärderna har bara gynnat delar av befolkningen, för stunden. Det finns inget helhetstänk med långsiktiga förbättringar för nationen som helhet.

    Det finns två killar på Tuben, Stefan Thyron och Andrew Austin - se vad de har att säga.
    Visst finns det, bla sanktes varldens hogsta skatter for foretag (vilka driver jobbtillvaxten), sankta tariffer, mindre regulationer, jobbkrav for de som kan jobba for att dra welfare, etc; det finns massor om du orkar ta reda pa det.
  • Disa35
    Tow2Mater skrev 2020-11-09 12:41:40 följande:

    Visst finns det, bla sanktes varldens hogsta skatter for foretag (vilka driver jobbtillvaxten), sankta tariffer, mindre regulationer, jobbkrav for de som kan jobba for att dra welfare, etc; det finns massor om du orkar ta reda pa det.


    Kan jag då få fråga vad tanken och fördelen, både på kort och lång sikt, var med utträdet ur Parisavtalet?
  • Tow2Mater
    Disa35 skrev 2020-11-09 12:49:28 följande:
    Kan jag då få fråga vad tanken och fördelen, både på kort och lång sikt, var med utträdet ur Parisavtalet?
    Obama signerade det odemokratiskt utan senatens och kongressens stod.

    Och avtalet ar inte rattvist mot USA alls. Ska man ha ett globalt avtal ska inte lander som kina loch Indien komma undan, botrdan ska inte bara laggas pa USA.

    Trump hade helt ratt!

  • Disa35
    Tow2Mater skrev 2020-11-09 12:57:36 följande:

    Obama signerade det odemokratiskt utan senatens och kongressens stod.

    Och avtalet ar inte rattvist mot USA alls. Ska man ha ett globalt avtal ska inte lander som kina loch Indien komma undan, botrdan ska inte bara laggas pa USA.

    Trump hade helt ratt!


    Med USA på banan hade förmodligen både Kina, Indien och andra stater fått svårt att smita undan, pga stort internationellt tryck och sanktioner.
  • Kermit1561
    Tow2Mater skrev 2020-11-09 12:41:40 följande:
    Visst finns det, bla sanktes varldens hogsta skatter for foretag (vilka driver jobbtillvaxten), sankta tariffer, mindre regulationer, jobbkrav for de som kan jobba for att dra welfare, etc; det finns massor om du orkar ta reda pa det.
    Mindre regulationer på miljöområdet är definitivt inget långtsiktigt tänk, tvärtom är det att sätta kortsiktiga ekonomiska intressen före långtsiktig hållbarhet. 
  • MrQQQ
    Disa35 skrev 2020-11-08 10:49:28 följande:

    Äntligen, efter fyra år i känslomässig limbo, kan vi andas ut.

    Det har skrivits historia i USA, tillträdande president är en klok statsman med erfarenhet och vilja till samarbete.

    Aldrig har jag önskat så mycket att stå på Times Square

    Grattis Amerika, ni förtjänar det här!


    Det är tråkigt för det amerikanska folket att en renodlad statskupp ägt rum. En senil förbrytare som Biden försöker kriminella människor framstå som vinnare i valet. Det verkar solklart att Trump segrat med ganska stor marginal och förhoppningsvis kommer rättvisan att segra och Trump fortsätter som president.
  • jeanette02
    Vildbi skrev 2020-11-09 12:43:13 följande:

    Så töntigt att svenskarna ens bryr sig.


    Bry sig kan man göra till viss del, men det är ju en helt abnorm fixering vid USA i landet Sverige.
  • Disa35
    MrQQQ skrev 2020-11-09 16:19:06 följande:

    Det är tråkigt för det amerikanska folket att en renodlad statskupp ägt rum. En senil förbrytare som Biden försöker kriminella människor framstå som vinnare i valet. Det verkar solklart att Trump segrat med ganska stor marginal och förhoppningsvis kommer rättvisan att segra och Trump fortsätter som president.


    Var är den stora marginalen? Som det ser ut nu har Biden fått 279 elektorsröster, vilket är mer än Trump. Det ska räknas om på sina håll men marginalerna till Bidens fördel är mastiga.
Svar på tråden Grattis Amerika!