Ms anybody skrev 2020-11-09 08:58:48 följande:
Alltså det är många som kan tacka Trump för att de har jobb idag.
Trump tvingade en hel del amerikanska företag som hade flyttat utomlands att flytta hem till USA igen. Vilket gav flera 100 tusentals nya jobb till folket i USA.
Du nämner staden Yazoo. Yazoo är en stad som lever på knark laning och när de försöker bygga något bra där för att hjälpa folket ur fattigdom så förstör dom det. Visa människor trivs bättre med ett jobb som langare än att ha ett riktigt jobb.
Jo precis jag såg också SVT s dokumentär.
Men ni ska veta att staden Yazoo har alltid varit fattigt och kriminellt. Både när Obama hade makten i 8 år och innan dess med när George W Bush Junior hade makten.
Så det är knappast Trump fel!
Antar att det är jag som är "du".
Vi behöver inte haka upp oss på Yazoo, det finns fler exempel. Och jag har inte sett någon dokumentär, jag har en vän som var där.
Och visst, det är många som har jobb och mer pengar nu - jättebra enligt en annan vän i Connecticut.
Problemet som jag ser det är att de här åtgärderna har bara gynnat delar av befolkningen, för stunden. Det finns inget helhetstänk med långsiktiga förbättringar för nationen som helhet.
Det finns två killar på Tuben, Stefan Thyron och Andrew Austin - se vad de har att säga.