Oense om begravning
testamente?
Även där ?måste vi ha kontrollen och inte släppa in hennes närstående?..... suck
testamente?
Ingen får boka begravning förrän vi har kontroll på ekonomiska läget, säger brorsan nu.
Huu, vi kan väl lita på de som kände henne, och be dom ordna med allt men be dom ödmjukt förmedla till oss hur de tänker, så begravningen hålls rimlig.
Saknas det pengar i dödsboet så betalar kommun ca 20000. Och jag tror det är så att den som beställer får fakturan och är betslningssnsansvarig.
Nej dessa ärver inget . Det är syskonen som ärver
Såvida det inte finns ett testamente som säger annorlunda
Vilket innebär att de är de närmaste och har rätt på ev arv och ska/kan planera begravningen.
Ni har inte rätt till någonting och borde absolut inte ta emot något eller ens lägga er i.
Ni måste ha ett vårdnadsintyg för att kunna ta reda på vad hon har för till gångar samt betala räkningar
Ni måste ha ett vårdnadsintyg.
Med det sköter du alla uppgifter som dödsboet måste ta hand om. Hennes räkningar ska betalas, ni ska säga upp / sälja bostad, säga upp eventuella abonnemang osv. Ni ser vad hon har på sina konton
Tex begravningsbyrån Fonus ordnar vårdnadsintyg
Ni måste ha ett vårdnadsintyg för att kunna ta reda på vad hon har för till gångar samt betala räkningar
Det brukliga är att dödsboet anordnar begravningen. Men ha kontakt med hennes anhöriga för att få veta mer om deras önskemål .
Det kanske finns plats i samma grav som sonen begravdes i?
Fonus har kontor i hela landet så man kan kontakta kontoret där man själv bor
Jag skrev inte att det var omöjligt för någon annan att beställa begravning
Man måste vara överens med dödsbodelägarna innan man beställer en begravning
Var hon inte med vid bouppteckningen och ärvde er pappa?
Det sköna är ändå att det uppdagats att det inte finns mer än 30000 av hennes tillgångar i boet. Räcker till en begravning dock.
Då gnäller min bror: ja hennes släkt ville ju inte betala begravningen, så nu får vi stå för det.
HALLÅÅÅÅ - det är liksom inte VI som står för det, utan den avlidnas pengar!
Vill fan säga upp kontakten med min bror.
BOKSTAVLIGEN GÅR ÖVER LIK
Mår så dåligt! Och hennes släkt är så ledsna och ringer mig och jag sitter utan kontroll väl?
Är det fonus man kontaktar för att kolla om en avliden har fyllt i Vita arkivet eller Livsarkivet?
Om trådstartarens halvsyster gjort det så kan ju många saker lösas.
Är det något du kollat upp?
Jag är strax över 40 och har fyllt i mitt Vita arkiv, det förenklar saker den dagen jag inte finns kvar.
Detta är alltså en person som ni aldrig träffat och inte känner. Och det här arvet är också pengar som ni inte ens visste att ni skulle få - så ni förlorar ju egentligen ingenting även om hela arvet skulle brännas på begravningen?
Om nu hennes nära och kära vill ge henne ett överdådigt farväl med en storslagen fest, fin kista mm så låt dem göra det då. Det är hennes pengar och hon vill nog hellre att hennes vänner och närmaste får ett fint farväl och minne av henne, än att några snåla halvbröder hon aldrig träffat ska begrava henne i en papplåda för att de ska få ut så mycket av arvet som möjligt. Ni har väl ingen aning om vad hon hade för önskemål om sin begravning? Hon kanske har berättat hur hon vill att det ska vara - och eftersom ni inte kände till henne visste väl hon inte heller att ni fanns?
TS du kan väl kontakta mostern och fråga hur ni kan samarbeta kring detta?
Väldigt sniket av din bror. Tur att det inte fanns mer pengar i boet så slapp det bli ett moraliskt dilemma om vad pengarna skall gå till. Hoppas din bror släpper detta helt, han har ingenting att hämta. Hoppas att de närmast sörjande kan ordna den begravning de vill.
Gör det!! Han är ju uppenbarligen helt sjuk i huvudet!!!
Kan du inte överklaga fullmakten?