• Anonym (F)

Kan han tvinga oss till visning?

Vi ska flytta om några veckor och fick idag olika datum av värden där vi förväntas ta emot folk på visning.

Känns inte alls okej! Vad kan hända om vi helt enkelt vägrar?

• Svar på tråden Kan han tvinga oss till visning?
  • Anonym (-)
    Anonym (.) skrev 2020-11-08 15:39:18 följande:
    Varför tolkar du rekommendationerna lite som du vill och endast om du behagar?

www.folkhalsomyndigheten.se/nyheter-och-press.../
    Var i dessa hittar du att man inte bör vistas i samma rum som någon annan varit i ett par timmar tidigare?
  • Anonym (-)
    Anonym (.) skrev 2020-11-08 15:40:14 följande:
    Varför struntar du i att ta ditt ansvar i pandemin?
    Hur kommer det sig att du tror det?
    Menar du att man inte tar ansvar om man inte suttit inomhus sedan i mars?
  • Anonym (Ssk)
    Anonym (suuuuuck!) skrev 2020-11-08 12:40:43 följande:

Ja, det kan jag lova

Nej, du kan inte lova att just ts med familj skulle överleva om de får covid-19 och du kan inte heller lova att de enbart får milda syntomer.
  • Anonym (.)
    Anonym (-) skrev 2020-11-08 15:41:13 följande:
    Var i dessa hittar du att man inte bör vistas i samma rum som någon annan varit i ett par timmar tidigare?
    Varför hittar du på egna rekommendationer?
  • Anonym (-)
    Anonym (.) skrev 2020-11-08 15:43:21 följande:
    Varför hittar du på egna rekommendationer?
    Det gör jag inte och det vet du mycket väl. Du kan inte någonstans visa att rekommendationerna säger att man inte bör vistas i en lägenhet där någon annan varit ett par timmar tidigare.
  • Anonym (.)
    Anonym (-) skrev 2020-11-08 15:56:46 följande:
    Det gör jag inte och det vet du mycket väl. Du kan inte någonstans visa att rekommendationerna säger att man inte bör vistas i en lägenhet där någon annan varit ett par timmar tidigare.
    Det gör du visst.
    Jag har länkat till rekommendationerna. Jag förutsätter faktiskt att du är läskunnig och att du kan ta till dig text. Tar du inte till dig det som står i länken kommer du heller inte ta till dig av det som skrivs här.

Och när det gäller källor, så är det meningsfullt att man gärna vill ha en källa om det är något som man kanske inte hört tidigare och där man vill kolla närmare om det verkar stämma. Men när något är så välkänd som det här, då finns det ingen anledning till att ange källor, just för att det finns gott om källor och folk har hört talas om det.
    Ja alla utom du då.
  • Anonym (-)
    Anonym (.) skrev 2020-11-08 16:08:04 följande:
    Det gör du visst.
    Jag har länkat till rekommendationerna. Jag förutsätter faktiskt att du är läskunnig och att du kan ta till dig text. Tar du inte till dig det som står i länken kommer du heller inte ta till dig av det som skrivs här.

Och när det gäller källor, så är det meningsfullt att man gärna vill ha en källa om det är något som man kanske inte hört tidigare och där man vill kolla närmare om det verkar stämma. Men när något är så välkänd som det här, då finns det ingen anledning till att ange källor, just för att det finns gott om källor och folk har hört talas om det.
    Ja alla utom du då.
    Du påstår något som inte stämmer, sedan länkar du till en sida som inte bekräftar det du säger.
    Skall du visa på att rekommendationerna hindrar att man vistas i ett rum där andra varit tidigare får du klippa ut den delen och klistra in här. Detta står ingenstans.
  • Anonym (.)
    Anonym (-) skrev 2020-11-08 16:11:37 följande:
    Du påstår något som inte stämmer, sedan länkar du till en sida som inte bekräftar det du säger.
    Skall du visa på att rekommendationerna hindrar att man vistas i ett rum där andra varit tidigare får du klippa ut den delen och klistra in här. Detta står ingenstans.
    Jodå, det gör det.
    Att du struntar i att ta ditt ansvar och dessutom uppmanar andra att strunta i rekommendationerna är mycket, mycket allvarligt.
    Delvis har vi det beteendet att tacka för att vi har en andra våg nu.
  • Anonym (-)
    Anonym (.) skrev 2020-11-08 16:20:31 följande:
    Jodå, det gör det.
    Att du struntar i att ta ditt ansvar och dessutom uppmanar andra att strunta i rekommendationerna är mycket, mycket allvarligt.
    Delvis har vi det beteendet att tacka för att vi har en andra våg nu.
    Visst, vi säger så.
  • erikaABC
    Anonym (F) skrev 2020-11-08 15:17:34 följande:
    Och vart skulle vi vara dessa timmar? Hänga i centrum bland alla ignoranter? Här kommer de inte in så länge vi bor här och det kommer vi inte ändra oss om.
    Ta en promenad ute i friska luften?
    Visning brukar inte vara flera timmar, snarare 30-45 minuter
Svar på tråden Kan han tvinga oss till visning?