• Anonym (F)

Kan han tvinga oss till visning?

Vi ska flytta om några veckor och fick idag olika datum av värden där vi förväntas ta emot folk på visning.

Känns inte alls okej! Vad kan hända om vi helt enkelt vägrar?

• Svar på tråden Kan han tvinga oss till visning?
  • viseversa
    Anonym (***)) skrev 2020-11-07 12:29:39 följande:
    Har du själv varit i lägenheten/huset du ska flytta till? Och hur ska du göra när ni flyttar in, ska ni sanera hela huset/lägenheten då, för att undvika smitta?
    Det är väl ett extremt töndigt jämförelse ellerhur?Inmte konstigt du är anonym så slipper du stå för dina dumheter. Hahah
  • viseversa
    Anonym (suuuuuck!) skrev 2020-11-07 14:49:38 följande:
    Lovar med 99,7% säkerhet att ni överlever(förmodligen med ännu mer om man tar hänsyn till er ålder osv).

Självklart måste man kunna få titta på en lägenhet innan man bränner alla sina köpoäng! Har en vän som köat i nästan tio år för sin lägenhet som han inte fick se. Nu bor han i en nedgången lägenhet med konstiga mått. Och där får han väl bo i tio år till om han inte vinner på lotto.
    haha buhu då stackars honom. Ursäkta men ts ska inte behöva utsätta sig för smitta nej. Snufthistoria eller inte. Btw har jag köat i 38 år snart så 10 år är knappast länge för en lägenhet. 
  • viseversa
    Anonym (F) skrev 2020-11-07 17:12:04 följande:
    Är inte alls säkert, två av oss är i riskgrupp. Andras köpoäng är inte värda mer än våra liv.
    Nej verkligen inte. 
  • Anonym (.)
    Anonym (suuuuuck!) skrev 2020-11-08 12:40:43 följande:
    Ja, det kan jag lova
    Men hallå eller?
    Du fattar verkligen inte hur man använder källor?
    En inklippt bild utan någon annan källa visar absolut ingenting.

Källa i sammanhanget betyder att man har ett källkritisk inställning till det man läser. Som jag har nu till din inklistrade bild. Hur mycket har du manipulerat den för att passa dina aggressiva inlägg?

Läs på här så att du gör rätt nästa gång:
    sv.wikipedia.org/wiki/K%C3%A4llkritik
  • Anonym (***))
    viseversa skrev 2020-11-08 12:34:35 följande:
    Det är väl ett extremt töndigt jämförelse ellerhur?Inmte konstigt du är anonym så slipper du stå för dina dumheter. Hahah
    När jag läser TS svar så tycker inte jag att det är en dum fråga. Tvärtom. 
  • viseversa
    Anonym (***)) skrev 2020-11-08 14:05:32 följande:
    När jag läser TS svar så tycker inte jag att det är en dum fråga. Tvärtom. 
    nej men det är en jävligt korkad jämförelse. Nu ver du det. 
  • Anonym (***))
    viseversa skrev 2020-11-08 14:07:41 följande:
    nej men det är en jävligt korkad jämförelse. Nu ver du det. 
    För att du säger det? Din åsikt är inte viktig för mig, varför tror du det?

Men det är typiskt vissa  här, alla andra ska anpassa sig efter deras regler för de är rädda för smitta. Men när det är något som gynnar dom själva, då tar man risken. 
  • Anonym (.)
    Anonym (***)) skrev 2020-11-08 14:11:50 följande:

Men det är typiskt vissa  här, alla andra ska anpassa sig efter deras regler för de är rädda för smitta. Men när det är något som gynnar dom själva, då tar man risken. 
    Du kan ha åsikter men de är faktiskt inget värda just nu.
    Det du inte verkar fatta är att ALLA ska anpassa sig efter pandemin vare sig man vill det eller inte.

Oavsett vad man själv tycker.
    Oavsett om man förfördelas.
    Oavsett om man tycker att det är fel.
    Oavsett om man blir sur för att andra "gynnas"...

Skärp dig.
    Det pågår en pandemi, folk dör och får kroniska skador.

• Anonym (F)

Vilken onödig risk har vi tagit? Ingen. Min man handlar en gång i veckan så fort affären öppnat (vid 7) och barnen går i skolan, annars håller vi oss hemma.
  • viseversa

Du verkar inte så smart så jag ska förklara detta lätt så du förstår....

Det pågår en pandemi i sverige. ALLA har ansvar att minska smittspridningen i största möjliga mån. Där ingår även DU förvånande va? Förstod du nu eller ska jag ta det ännu mer förenklat?
Svar på tråden Kan han tvinga oss till visning?