• FruH2

BIM dec 2020

fruitloop skrev 2020-11-26 06:09:14 följande:

Ingen tvekan idag. Hoppas så innerligt att denna stannar! <3

Grattis vad kul!! Vilken cykeldag är du på? Vilka är dina syntom?
  • FruH2
    Holy93 skrev 2020-11-27 15:47:16 följande:

Jag plussade precis! Jag är lite skakig och kan inte riktigt tro att det är sant haha

Gud vad roligt! Grattis!!
  • FruH2

God morgon på er!

Är på Cd18 idag.. i torsdags morse vaknade jag och upptäckte när jag torkade mig att det var ljusrosa på pappret och lite blod samt liten molande värk i magen som höll i sig i ca två dagar. Trodde nästan jag fått urinvägsinfektion men idag är det som bortblåst? Kanske var det en nidblödning? Har ni hört om detta är möjligt 5 dagar efter ÄL? Man läser ju att detta är vanligast ca 7 dagar efter ÄL? I dessa väntans tider är man ju expert på att analysera, haha! Man blir inte klok. Tycker mig vara lite känslig om bröstvårtorna med men kan lika bra vara inbillning! Men man kan ju hoppas

• FruH2
    Bacon89 skrev 2020-11-28 09:22:07 följande:

Har ingen aning om när det kan ske men det låter ju helt klart som att det skulle kunna vara det :)

Okej! Ja nej man hoppas ju verkligen! Hur ligger du till i din cykel?
  • FruH2
    Bacon89 skrev 2020-11-28 10:23:37 följande:

Har bim 3/12 enligt min app. Men det är första cykeln sedan sonen föddes och efter förra graviditeten var mina cykler kortare de första gångerna så jag hoppas på att det snart är förbi det datumet. Vet också sedan innan att jag aldrig har fått positivt före bim men man hoppas väl alltid :)

Vad spännande! Jag har bim den 6/12, försök till första barnet så helt ny på allt det här. Kanske därför man letar alla typer av signaler till syntom.
  • FruH2
    SML89 skrev 2020-11-28 22:35:07 följande:

Ja men i morse fick ja äntligen blinkande smiley :) lite positivt iaf så får ja hoppas på fast smiley snart! Vi har ändå haft sex nu 3 dagar trots att de inte gav utslag förrän idag, tar de säkra före de osäkra haha.

Men vad roligt! Äntligen det är bara köra på!
  • FruH2
    mopstops skrev 2020-12-01 05:26:14 följande:

Jag plussade igår och hade bara en känsla av gravid. Tunga bröst och tydligare ådror på brösten är väl det enda som jag kan sätta fingret på ordentligt. Var fjärde försöket med barn nummer 3 och i helgen så kände jag bara att nej jag ska nog inte ha det där vinglaset hemma hos svärisarna så när paketet med testen kom igår så kunde jag inte hålla mig till idag så tog en sticka först som visade väldigt väldigt svagt men chansade på att det skulle visa på digitalt cb för de var samma känslighet på dem och mycket riktigt så stod det gravid 1-2. Tog ett nytt testa tidigt från cb i morse (som jag tänkt börja idag med) och det var ett väldigt tydligt plus på det. Tror äl +10-11 igår och bim-5. (Idag bim-4).

Grattis!! Mina bröst känns också tunga men jag vågar inte tro det är något sytom.. har bim om 5 dagar.. längtar efter att väntan på att få testa är slut. Så svårt att inte tänka .. tänk om.. man blir ju så ledsen när man får negativa test.
  • FruH2
    MSL08 skrev 2020-12-28 10:34:00 följande:

Såhär har mina tester sett ut de senaste dagarna på "vanliga" Rfsu. På CB testa tidigt är det fortfarande supersvagt och nästan helt omöjligt att se något och CB digitalt visar "Inte gravid"...I mitt fall ser jag strecket tydligare på kvällen och på morgonen är det mycket svagare.

Vad tror ni, är det positivt eller inbillar jag mig?

Är på äl+13

Man tycker sig se ett svagt sträck där? Vänta ett par dagar och testa sedan???? när brukar du få din mens?
  • FruH2
    MSL08 skrev 2020-12-28 16:47:18 följande:

Det är intressant att CB testa tidigt knappt ger utslag men att Rfsu gör det. De sistnämnda ska ju mäta högre HCG nivåer än CB.

Har oregelbunden mens, men utgår från att jag hade äl den 15/12 så bim bör vara imorgon, 29/12. Ska ta ett nytt test imorgon kväll och se om det blir starkare. :)

Åh jag hade fast smiley både 15/12 och 16/12, jag testade trots fast smiley vet dock inte varför, haha! så har också räknad bim imorgon enligt flo appen och har haft 25 dagars cykel sedan avslut av minipiller.

Har haft tunga bröst vilket varit ovanligt för mig men har testat sedan 5 dagar innan bim men alla negativa.. har idag haft lite stickningar i högersida också men inte haft några som helst känningar i magen innan? Lever än på hoppet.. men får väll ställa in mig på mens kommande dagar.. dock har jag inte fått mina ?syntom för mens? ännu. Djungel det här :-S
  • FruH2
    MSL08 skrev 2020-12-28 22:28:36 följande:

Haha de saker man gör för att få en hint om ett ev. plus! Har tempat, testat med olika tester, haft olika symptom men har inte blivit klokare av det..Jag hoppas verkligen att jag inte har samma testmani i fortsättningen. Har nästan blivit stammis på apoteket...pinsamt att erkänna men sant.

Det låter lovande med dina symptom och att mensvärken har uteblivit. Många plussar ju efter bim så nu får vi bara hoppas att mensen håller sig borta! Vi får peppa varandra in i det sista nu och ja, leva på hoppet när testerna säger annat.

Vilka tester använder du?

Haha! Skönt att höra... för jag har med blivit stammis! Jag har använt både tidiga; rfsu,cb och babyplan, sen även vanliga test: rfsu och testlagret. Hoppas innerligt att mensen inte dyker upp för någon av oss, Vore så härligt om den inte gjorde det! Men som sagt av alla test har inget visat något för min del.. tycker det är otroligt jobbigt att inte veta hur det ska kännas om man är gravid eller inte, haha!

Har läst på många forum senaste dygnet om folk som plussat efter bim så hoppet är ju det sista som försvinner
  • FruH2
    MSL08 skrev 2020-12-29 13:15:06 följande:

Men nej vad tråkigt!! :(

Har själv endometrios och min erfarenhet är att mensen blir rätt jobbig även i de fall man inte hoppas på ett plus. Hoppas att du är ledig nu och kan kurera dig med en chokladask och en bra långfilm. Skickar en stor kram till dig!

Jag inväntar fortfarande mensen, den har inte kommit än men symptomen är där så jag tror den dyker upp närsom nu.

FruH2 : Hur går det för dig?

Väntar på min med och symtomen att döma är den här inom kort tyvärr. Får satsa på nästa månad.. igen! Så tråkigt när man ändå prickat in äl (efter äl-tester och syntom) men ändå tar det sig inte. Denna längtan är hemsk!
  • FruH2
    MSL08 skrev 2020-12-30 12:57:17 följande:

Fortfarande ingen mens trots mensvärk...här är morgonens test. Tycker mig ana ett streck. Just nu ser jag dem överallt så har litar inte på mitt omdöme.

Kanske att man kan se ett litet svagt streck för dig där? Hur har det gått? Jag fick min mens och den har nu passerat! (Alltid bara tre dagar lång) vilket är skönt men nu tar jag nya tag och har gått över i Januari gruppen. Hoppas inte behöva träffa dig där!(tror detta är ändå gången man kan se en sån förhoppning positiv, haha)
  • FruH2
    MSL08 skrev 2021-01-02 12:15:48 följande:

Så tråkigt med mens!! :( Men åh vad skönt med tre dagar. När är nästa beräknad äl?

Hoppas hoppas att januari levererar ett plus! Den här längtan och väntan är inte nådig.

Jag tror jag såg dig i januari gruppen för första barnet?

Jag har hamnat i en annan januarigrupp eftersom det är försök till barn nr 2. Så synd att vi inte hamnar i samma :(

Fortfarande ingen mens här, mensvärk, flytningar, illamående svaga test på testa tidigt och negativt på CB digital. Tog sista testet innan tolvslaget, ett desperat försök att hinna få svar innan årets slut...:)

Åh ja det är synd vi inte är i samma. Finns det alltså flera grupper? Beräknad äl är nu på lördag den 9/1 har bara 25 dagar cyklar så relativt korta men ack så långa ändå i väntans tider.. tråkigt att du ännu inte fått något plus, ingen mes heller för dig?
Svar på tråden BIM dec 2020