• Anonym (K)

Är det vanligt med varannan vecka med äldre tonårsbarn?

Anonym (Emily18) skrev 2020-11-12 08:42:25 följande:

Jag önskar att jag var lite mer som du och accepterade barnen, men kemin mellan oss är förfärlig. De gillar inte mig och jag gillar inte dem. Hur gör du för att vara som du är? Handlar det om inställningen till andras barn eller är det att er personkemi fungerar bra ihop ? Jag känner mig som en hemsk människa, men hela min kropp blir i uppror när barnen dyker upp oanmälda på mammans vecka. Jag håller på att explodera av ilska och mår så dåligt för att jag känner att någon ständigt inkräktar i mitt liv. Har du något tips?

Låter fruktansvärt. Hade det så när jag var liten. Pappas nya ville verkligen inte ha mig i deras hem. Det märktes så tydligt fast hon inte sa något rakt ut. Detta har påverkat hela livet tyvärr. Att känns sig oönskad i sitt eget hem. Du hade faktiskt ett val att gå in i denna redan befintliga familjen. Barnen väljer inte att ha separerade föräldrar. Tycker du ska ta hjälp utifrån.
  • Anonym (K)
    Anonym (Emily18) skrev 2020-11-29 10:31:46 följande:

Jag läser och inser att de flesta har lättare att acceptera andras barn. Kanske för att ni även har ?egna? med er. I mitt fall har jag ett för längesedan utfluget barn, så det känns som att jag tar ett steg tillbaks och slussas 10 år tillbaka i tiden. Vill eg inte ha något familjeliv eller gå igenom någon tonårsperiod med andras ungar. Nu blev det så pga stark kärlek, men jag kan inte påstå att det är roligt.

Sedan gör ju inte dottern det lättare när hon visar öppet att hon inte vill vara hemma om jag är hemma och alltid är hemma om jag är iväg. Hon tål inte mig heller.

Fruktansvärt korkat och omoget att då FLYTTA IHOP med en man med tonårsbarn. Förstår inte alls.. hur svårt kan det vara att vara särbos om man nu är så emot att bo ihop med någon annans barn.
Svar på tråden Är det vanligt med varannan vecka med äldre tonårsbarn?