Inlove skrev 2020-11-03 13:18:00 följande:
Det är för första gången jag har berättat om mina känslor för någon, för att jag hade aldrig upplevt så starka känslor. Jag var redo att höra nej för att det skulle underlätta mig att glömma om honom. Hur blir av man med sina känslor och går vidare? Vad som ens jag gör så är han någonstans i mitt hjärta och jag bara känner hur mycket ont det gör :(
Du får inse att du projicerar. Hade du levt i en bra relation så hade du förmodligen inte känt mer än en liten övergående förälskelse i den här mannen. Om ens det. Om du har det dåligt hemma är det klart att du går och suktar efter grönare gräs. Och är gräset dött och brunt hemma så ser allt annat gräs grönare ut.
Du behöver ta tag i grundproblemet. Att du lever i en dödsdömd relation. Jag vet inte vad det är för praktiska problem ni har att övervinna innan ni kan skiljas, men jag kan lova dig med 100 % säkerhet att det finns andra därute som löst det. Att du och din man lever ihop fastän ni har bestämt att skiljas, bara inte nu, är varken bra för någon av er eller barnen (barnen får en helt skev bild av hur en bra relation ska se ut).