Inlägg från: Limeblad |Visa alla inlägg
  • Limeblad

Jag svajar från hopp till hopplöshet - Fram och tillbaka. Jag har ingen rådgivare

Har du strukturerat upp vad du ska hinna med under den tid du har? Har själv begränsad erfarenhet av distansplugg, i princip bara under tentaplugg. Jag tyckte att det hjälpte att Skriva upp delmomenten för att hålla tempot uppe.

0,9 är inte högt, det är snittet.

• Limeblad
    Anonym (Ledsen!) skrev 2020-11-02 08:16:18 följande:

Njaa..Hur menar du?

Det är två kurser som gäller för mig för tillfället. SÅ jag väljer två kurser i taget på Komvux.

Eller hur exakt menade du? :)

Vad glad jag blir att 0,9 inte är särskilt mycket. :)

Jag menar att det är lättare att ta sig an vad som ska göras om man delar upp kursen i delar och fördelar delarna på den tid man har på sig. En mattekurs är ju inte bara matte utan kursen omfattar olika moment som du måste hinna lära dig. Det kanske är algebra, geometri etc. Är kursen bara en bok kan du ju kolla på kapitlen och sen bestämma att vecka 1 ska du göra kapitel 1-5, vecka 2 ska du göra 6-8 osv. Och sen ha tid i schemat för repetition. Vet inte om jag kan vara mer konkret. Hur gör du när du pluggar?
Svar på tråden Jag svajar från hopp till hopplöshet - Fram och tillbaka. Jag har ingen rådgivare