Kan knappt äta. Gravid. Tips sökes
Är gravid i v7 med femte barnet, har haft hyperemissis med alla ungar och har nog åkt på det igen.
Kan inte säga att något direkt hjälper mot illamåendet, har fått lergigan comp utskrivet började med det igår men kräktes upp allt både på fm och kvällen.
Hoppas jag får behålla morgonens dos. Ska ringa hc igen och be om primperan som man kan ta i kombination med lergiganen och kanske be om vanlig lergigan till natten, igår var jag uppe till 01 och kräktes. Natten innan sov jag inte en blund, varje rörelse i sängen orsakade en våg av illamående så inatt la jag mig på soffan när jag kräkts klart.
Har överlevt mina graviditeter genom att småäta mest hela tiden och sovit bort tiden.
Man får försöka hitta vad som funkar bäst att få i sig, med först var det piggelin (har fortfarande svårt för doften och smaken av piggelin tio år senare) gulaschsoppa och cheeseburgare så jag hade kanske 10 burgare i kylen, med andra låg jag i sängen och åt pizza och drack näringsdryck.
Tredje och fjärde levde jag på rostade mackor.
Nu är det inget som riktigt funkar, suger på wertherskolor eller syrliga halstabletter hela dagarna och har lite lättare med glass.