• Beki

Fast i situationen ????

Hej

Vänder mig till er och hoppas att ngn ska lätta på min börda ???? åtminstone i ord om inget annat.

För 3 månader sen flyttade in min sambos son hos oss efter att hans mamma vill inte ta hand om han längre för att han har börjat bli jobbig. Han är 9 år gammal och de åren vi har varit tillsammans han hon vägrat han umgänge. Plötsligt ville hon inte ha han länge och vi tog han till oss att bo hos oss. Mitt liv var perfekt innan allt detta hände. Jag har uppfostrat mina egna 3 barn de är vuxna nu och hade ett perfekt liv med min sambo.

Tror inte att jag klarar av det här för hans mamma är frisk och inget fel på henne. Varför ska jag ta hand om hennes barn. Han bor på heltid hos oss.

Han är ingen vanlig grabb väldigt speciell pga hans uppfostran tidigare.

Jag är strax över 40 år och har ingen lust att ta hand om en 9 åring. Känner mig fast i en situation som jag inte vet utgång. Älskar min sambo men hur ska jag lämna allt som vi har byggt köpt tom huset i våras .

Har hela tiden en klump i magen och har börjat undvika kille för jag tål inte ens att vara med de 2 när de är tillsammans.

Hjälp!!!

• Svar på tråden Fast i situationen ????
  • Beki

Han är ingen vanlig pojke drf skrev jag " speciell "mamma vill inte han för att hon har sagt till oss att han velat hoppa från balkongen och ville döda henne men köks kniv. Jag vägrar att tro på henne han har inte visat sånt beteende hos oss men tanken finns där tänk om det är sant ? Jag gnäller inte utan vet inte hur ska jag göra? Mamma lämnade han till sos innan vi hämtade han.

Skulle ni kunna sova normalt ? Vad/ vem ska man tro?

• Beki

Tack till er alla som har svarat både bra och mindre bra kommentarer. Det är enkelt och säga "det är bara barn" han behöver sin pappa. Jag har uppfostrat flera egna barn och arbetar med barn men detta är ingen " normal" barn. Drf vände jag mig till forumet för att få råd. Pappan har inte funnits i hans liv senaste 4 år för att hon vägrade han umgänge pga att han hade träfat mig. Efter 2 månader säger hon sanningen vrf hon har lämnat han. Hon äventyrade både hans och våran säkerhet att hålla tyst om hans beteende.

Igår kväll blev det ett himla liv med han , han ville inte sova utan att ngn var i hans rum. ( Hemma hos sin mamma sov han i mammas säng) och han är 9 år. Det är inte normalt eller hur? Han hade inte eget rum eller säng. Jag vägrade att gå på hans villkor han är trots allt snart 10 år.

Det jag mest är orolig över är om några år är han tonåring stor och stark tänk om han den tendens att vara elak?

Tro mig det är ingen lätt situation jag har hamnat i och pappa skulle aldrig kunnat ta hand om han själv.

• Beki

Jag vill tacka er alla som har delat med era tankar runt min situation. Ibland är det så att man inte vet själv hur man ska tänka eller resonera och behöver få höra från andra och analysera sina känslor och tankar. Tror inte att jag är en dålig människa pga att jag både känner såhär och tänker. Jag tar mest hand om pojken. Det är tack vare mig att vi tog hem han till oss. Det är hans mamma som har ställt till det för alla och hennes svartsjuka.

Men iallafall jag ska göra mitt bästa för att han ska ha det bra , han har det bra tro mig . Jag har köpt allt möjligt till han som en 9 åring ska ha . Från nya strumpor till en helt ny speldator. Han hade typ inget.

Hoppas bara och ber att han inte ska visa det beteende hans mamma har påstått !

Jag är världens bästa mamma och skulle aldrig lämna ett barn!

• Beki

Vänder mig til er med motstridiga kommentar

Undrar hur skulle ni reagera om ni har fått en unge från ingenstans och hela ditt liv blir till kaos. Hur skulle du/ni reagera om ni har fått information från mammas sida att han går i sömnen samtidigt påträffades ute på balkongen flera gånger mitt i natten plus hållit i en kniv medan han går i sömnen. Skulle ni kunna sova lugnt eller skulle ni tänka opps nu måste jag låsa sovrummet???? Det krävs mycket från en mamma att lämna ifrån sitt barn men om detta är sant då borde han varken vara hos henne eller oss.

Jag har sagt till min sambo om han visar det minsta tendens av detta beteende kommer jag att skicka ut både min sambo och hans son från mitt hus!

Det får hans föräldrar ansvar för det är inte mitt.

Och ja , jag har klump i magen för inatt var han uppe 3-4 gånger och gick i hallen!

Svar på tråden Fast i situationen ????