• Beki

Fast i situationen ????

Hej

Vänder mig till er och hoppas att ngn ska lätta på min börda ???? åtminstone i ord om inget annat.

För 3 månader sen flyttade in min sambos son hos oss efter att hans mamma vill inte ta hand om han längre för att han har börjat bli jobbig. Han är 9 år gammal och de åren vi har varit tillsammans han hon vägrat han umgänge. Plötsligt ville hon inte ha han länge och vi tog han till oss att bo hos oss. Mitt liv var perfekt innan allt detta hände. Jag har uppfostrat mina egna 3 barn de är vuxna nu och hade ett perfekt liv med min sambo.

Tror inte att jag klarar av det här för hans mamma är frisk och inget fel på henne. Varför ska jag ta hand om hennes barn. Han bor på heltid hos oss.

Han är ingen vanlig grabb väldigt speciell pga hans uppfostran tidigare.

Jag är strax över 40 år och har ingen lust att ta hand om en 9 åring. Känner mig fast i en situation som jag inte vet utgång. Älskar min sambo men hur ska jag lämna allt som vi har byggt köpt tom huset i våras .

Har hela tiden en klump i magen och har börjat undvika kille för jag tål inte ens att vara med de 2 när de är tillsammans.

Hjälp!!!

• Svar på tråden Fast i situationen ????
  • Anonym (Andreas)

Det här med att älska varandra i nöd och lust?...

Du vill ha din man när allt är perfekt på dina villkor men inte när han behöver vara 100% pappa?

Det är ett barn vi pratar om här, tror du att det är barnet som själv orsakar det här?

• Anonym (ooo)

Pappan måste ta hand om sin son! Med eller utan dig bestämmer du men kom inte och gnäll på att en förälder tar sitt ansvar.  Stackars barn vars mamma inte vill ha honom längre. 

• Anonym (Q)

Men du är ju själv förälder! Förstår du inte att din sambo är förälder först och främst och att ett barns behov går före dina, som en kapabel vuxen.

Du kan givetvis välja att omdefiniera ert förhållande, nu när förutsättningarna har förändrats. Kanske särboskap skulle passa dig bättre om du inte är pigg på att vara del av din partners hela familj? Jag kan faktiskt förstå att du inte är pigg på att genomleva ett stadium som du är färdig med igen med ett bonusbarn. 

Barnets mamma verkar ha gjort en riktig tabbe med att först göra umgänge svårt och sedan dumpa barnet, men det går att tycka att det är hur dumt som helst utan att det för den sakens skull påverkar den nuvarande situationen. Pojken behöver sin pappa nu och det går först. Om du accepterar det så har ni goda möjligheter att klara er igenom den här situationen (som onekligen kräver stora omställningar av alla inblandade).

• Beki

Han är ingen vanlig pojke drf skrev jag " speciell "mamma vill inte han för att hon har sagt till oss att han velat hoppa från balkongen och ville döda henne men köks kniv. Jag vägrar att tro på henne han har inte visat sånt beteende hos oss men tanken finns där tänk om det är sant ? Jag gnäller inte utan vet inte hur ska jag göra? Mamma lämnade han till sos innan vi hämtade han.

Skulle ni kunna sova normalt ? Vad/ vem ska man tro?

• Fjäril kär
    Beki skrev 2020-10-31 18:58:14 följande:

Han är ingen vanlig pojke drf skrev jag " speciell "mamma vill inte han för att hon har sagt till oss att han velat hoppa från balkongen och ville döda henne men köks kniv. Jag vägrar att tro på henne han har inte visat sånt beteende hos oss men tanken finns där tänk om det är sant ? Jag gnäller inte utan vet inte hur ska jag göra? Mamma lämnade han till sos innan vi hämtade han.

Skulle ni kunna sova normalt ? Vad/ vem ska man tro?

Du är själv förälder och han är ingen utomjording från mars.. Om ditt barn mådde dåligt i den åldern hur hade du agerat?

Ta kontakt med BUP tex och begär hjälp. Börja med soc om ni nu ändå har en pågående kontakt där.

Om mamman vägrat umgänge tidigare kan det ju också vara ännu ett påhitt från hennes håll för att försvåra ytterligare av någon anledning.

Använd sunt förnuft.
  • Anonym (Naughty40)

Ja, så är det att träffa någon med barn sedan tidigare. Bara att gilla läget. Eller så får du satsa på någon barnlös istället.

• Anonym (Rödluvan)

Låter som något jag sett i en skräckfilm..vill inte blåsa mer eld på brasan men det finns barn som har dessa tendenser.

Jobbig sits. Kanske försöka bli vän med barnet? Är dock ingen expert...

• Anonym (pf)

Barnet har bara sin pappa och pappan ska ta ansvar för sitt barn.
    Men däremot måste du inte bo på heltid med barnet. Skaffa dig en egen bostad och umgås med din kille  och med ungen i den mån du själv vill. Jag förstår dig helt, jag hade inte heller velat bo med barnet

• Anonym (Andreas)

Vad trodde du egentligen? Att detta barn aldrig skulle kunna behöva sin egen pappa?

• Anonym (ta hand om dig)

Hej TS,

nej, du är inte fast i situationen. Jag tycker du lämnar den, situationen alltså. Du verkar va rädd för barnet. Varför stanna?!

Svar på tråden Fast i situationen ????