Gulgja skrev 2021-08-08 22:17:42 följande:
Du behöver inte betala för dem! Jag skickar mer än gärna gratis. Jag har rabatterat pris på läkemedel nu efter alla månader med behandlingar.
Jag kan tipsa dig om min gynekolog, hon är väldigt snäll och tillmötesgående. Hon är direkt inte den som kommer fram med olika förslag men alla förslag och önskningar jag haft har hon inte sagt nej till. Jag går hos Kvinna Stockholm i Sollentuna. Så om du får nej hos din klinik kan du alltid försöka hos min gyn. Kan skicka hennes namn i PM om du är intresserad.
Min historia började med att jag är en person som är ivrig. Vi har försökt sen september 2020 och jag fick alltid mensen 7-10 dagar efter ägglossning. Kände på mig att något inte stämde. I februari tog jag kontakt med min vårdcentral och bad om att få mina värden testade, inget speciellt utan alla värden så jag kunde se ifall jag har nåt som avviker. Hade då varit på ett gyn besök med VUL som visade "allt är bra gå hem och försök". Blodprovet hos VC visade då förhöjt prolaktin. Fick remiss till endokronolog och fick Pravidel utskrivet. Fick info om att jag ska försöka om inget hänt på 6 månader ska jag söka hjälp. Mellanblödningarna slutade inte så jag tog kontakt med min nuvarande gyn och bad om att få bli kontrollerad grundligt. Det var på den vägen. Jag har egen ägglossning men gyn ville stärka den och därför har jag fått Letrozol. Jag kommer att be om att få remiss skickad till IVF vid nästa VUL för jag känner att jag inte vill vänta mer.
Hur är det med er? Har ni egen ÄL?
ÅH jag håller med. Det är underbart att kunna komma in hit och bara prata av sig.
Åh du är ju en ängel, tack!
Ja skicka gärna namn i pm, tar gärna emot det
Ah då förstår jag! Vad bra att du sökte hjälp och att du stod på dig. Vilken dag får du äl på om du är omedicinerad?
Det är så mycket kring fertiliteten som man inte hade en aning om.. jag börjar även bli lite stressad när det känns som att ?alla andra? får barn från höger till vänster. Jah skulle ju också ha fått barn om det inte var då att vi fick våra ma
![](https://www.familjeliv.se/bundles/flmtinymce/vendor/tiny_mce/plugins/emotions/img/smiley-frown.gif)
det är en stor sorg jag bär med mig varje dag.
Vi blev gravida direkt efter mini piller i princip i januari 2020. Hann knappt börja försöka. Sen ett ma i vecka 7+6. Gjorde sedan medicinsk abort. Sen efter det blev cyklerna lite tokiga och vi försökte med olika örter och tillskott. Slutade dock ganska snabbt med det då cyklerna blev ännu mer tokiga. I januari i år tog vi kontakt med privat gyn och gjorde utredning: gjort 2 spolningar, lämnat prover, kollat äggreserv och allt såg fint ut. Fick då letrozol vara för att få prova inför ivf. Blev gravida på 3:e försöket och ett till ma. Så har försökt 1 år och 9 månader men varit gravid 2 ggr.