Kvinnor, hjälp mig besvara frågan
Beklagar din situation! Jag har aldrig förlorat min kära så jag vet inte vad du går igenom men blotta tanken på att min man skulle lämna mig gör mig förkrossad (tror inte det skulle ske men man kan aldrig vara helt säker).
Jag är egentligen helt fel person att svara trots att jag är kvinna. Jag förstår faktiskt inte varför barn från tidigare förhållanden skulle vara ett problem, i synnerhet inte ett så litet barn som 7 veckor (?). Din partner/ex partner har all möjlighet i världen att bli en av de mest betydelsefulla personerna i din dotters liv. En person som skulle kunna de din dotter syskon... Svindlande tanke. Kanske hon är rädd för en massa olika saker så som att du har en relation till mamman du aldrig kommer undan från eftersom ni har barn tillsammans, kanske är hon rädd att komma i andra hand, kanske rädd för att eventuella kommande barn kommer bli särbehandlade, mindre älskade, kanske hon ser styvfamiljer som något skamligt, kanske är hon rädd du ska gå tillbaka till dotterns mamma, jag vet inte, jag gissar hej vilt här. Jag kan förstå om hon hamnade i en jobbig situation om barnet varit äldre och inte accepterat henne och varit utåtagerande verbalt/fysiskt. Det är nog inte så lätt alltid i sånna fall oavsett hur stark kärleken är.
Generellt upplever jag att när jag tvivlar på känslan så hänger jag mig gärna upp i någon detalj som ej går att ändra som en medveten/omedveten flyktväg. Kanske är det det hon gjort här?
Oavsett hur det blir med er hoppas jag du finner lyckan! Njut av tiden med din dotter så länge och låt den stora kärleken snubbla in utan att du anstränger dig.