Kvinnor, hjälp mig besvara frågan
Träffade för 8 mån sen en tjej på 30 utan barn som är helt fantastisk. Vi klickade direkt. Umgicks mycket från första början. Jag har en dotter på 7 vv och frågade tidigt om hur hon kände kring det. Hon tyckte det var helt okej. Vi har haft en underbar tid utan minsta tjafs alls på åtta månader. Hon har vacklat lite i en känsla hon inte kan beskriva. Hon säger det inte handlar om känslan för mig. Hon hävdar att jag är den finaste hon träffat, att hon är upp över öronen kär och att hon älskar mig. Hon har nu kommit fram till att vi inte ska fortsätta då hon känner att hon inte vill skaffa familj med någon som har barn sedan innan. Hon växlade från den varma fina personen till att anklaga mig för att inte visa tillräckligt att jag vill oss och att jag behandlar henne som luft, vilket inte är fallet. Jag har vikt ut och in på mig själv för att få henne att tänka annorlunda för att vi ska kunna fortsätta, men hon vill inte. Jag har sagt att jag kan tänka mig gå i nån terapi för att hon ska få hjälp att tänka annorlunda kring mitt förflutna. Hon har ett tungt förflutet med föräldrar som inte var närvarande bl.a. Dom har ingen kontakt idag. Hon säger att hon försökt kväva den här känslan hon haft under en period och först nu när vi lyft den kommit på att det beror på mitt förflutna, att jag har barn. Jag är såklart kär i henne och har aldrig haft en bättre tjej. Vi har haft det så bra i vår relation.
Tar det verkligen 8 månader att komma på en sån här grej? Känns otroligt tungt att förlora henne pga nåt som man inte kan styra över. Nu har hon stängt dörren lite för att vi skulle kunna prova på nytt då hon varit så elak i det sista dagen och så ambivalent i sina känslor. Ena dagen är det jättebra för att nästa vara dåligt. Misstänker att hennes uppväxt hämmar allt då hon känner en osäkerhet i att jag har barn sedan innan. Är det möjligt att tänka annorlunda i hennes fall och kunna acceptera min situation?