Inlägg från: Fjäril kär |Visa alla inlägg
  • Fjäril kär

Kvinnor, hjälp mig besvara frågan

Jag tror att hon under 8 månader försökt acceptera att du har barn just för att hon blev jättekär men att det inte går ihop med hennes önskan om att få starta en familj från scratch. Det har ju med hennes värderingar att göra och det går ju inte bort pga terapi. Hade du föreslagit terapi om hon skulle vilja ha barn men du inte vill ha fler?

Att hon nu vänder sig mot dig är väl ett sätt för henne att försöka ge sin egen besvikelse ett ansikte och en möjlighet att kunna göra slut och därmed också försöka hitta anledning till att du ska dumpa henne.

• Fjäril kär
    Skogsr8an skrev 2020-10-19 19:06:55 följande:

Det låter ju rimligt. Men värderingarna borde man ju ha klart innan man inleder förhållande? Jag har faktiskt värderat om från att inte vilja ha fler barn pga att det blev som det blev med förhållandet med dotterns mamma till att faktiskt kunna tänka mig att ha det om det fungerar jättebra i en relation. Jag hade inte velat att det skulle ta slut pga att jag inte ville skaffa fler barn. Dessutom kan jag känna nu att det hade varit fint för min dotter med ett syskon.

Självklart visste hon nog vad hon ville när ni inledde ert förhållande men hon kanske faktiskt tänkte som du att hon kanske kommer ändra sig och vill ge dig och er en chans. Nu har hon insett att det inte gick att kompromissa om den värderingen och att hon inte klarar det. Alla kan faktiskt inte ändra sig.
Svar på tråden Kvinnor, hjälp mig besvara frågan