Följas åt? Provera & letrozol
Hej,
Får man hänga på här?
Fick nyligen en PCOS diagnos efter mycket om och men!
Fick kriga till mig diverse prover. Igår var sista dagen på min första letrozol kur.
Hej,
Får man hänga på här?
Fick nyligen en PCOS diagnos efter mycket om och men!
Fick kriga till mig diverse prover. Igår var sista dagen på min första letrozol kur.
Ja men självklart!
Hur känns det efter första kuren? :)
Ja men självklart!
Hur känns det efter första kuren? :)
Haha jag vet inte varför det blir så konstigt när man gör smileys, är så för mig också haha!
Ja, hört många som haft mycket huvudvärk av letrozolen, måste vara så segt!
Har också funderat på kräm men har inte heller vågat blanda, men fått många tips om det och att det ska vara jättebra. Kanske blir att prova det om det inte händer något kommande kurer :)
Jag börjar min tredje kur imorgon! :) Fixk veta att jag har pcos i oktober, så inte jättelänge!
Jag mår bra, har fått huvudvärk någon dag men kan lika gärna vara att jag druckit dåligt. Har dock samlat på mig lite vätska under kurerna så jag blir lite svullen haha, men brukar försvinna någon dag efter sista tabletten :) jag hade anat att jag nog kunde ha pcos, så för mig kändes det skönt att veta varför kroppen inte funkade som den skulle. Oj men vad konstigt? Hur kommer det sig att du fick veta det, var det för att ni försökt i ett år utan att bli gravida? Har aldrig provat nc, kör bara en sån vanlig app som ska räkna ut ägglossning o mens. Men har funderat på nc, tycker du det funkar bra? :)
Jag mår bra, har fått huvudvärk någon dag men kan lika gärna vara att jag druckit dåligt. Har dock samlat på mig lite vätska under kurerna så jag blir lite svullen haha, men brukar försvinna någon dag efter sista tabletten :) jag hade anat att jag nog kunde ha pcos, så för mig kändes det skönt att veta varför kroppen inte funkade som den skulle. Oj men vad konstigt? Hur kommer det sig att du fick veta det, var det för att ni försökt i ett år utan att bli gravida? Har aldrig provat nc, kör bara en sån vanlig app som ska räkna ut ägglossning o mens. Men har funderat på nc, tycker du det funkar bra? :)
Ja har hört att lchf ska vara väldigt bra när man har pcos men har inte provat själv! Intressant att det verkar som det fungerade på dig! :)
Vad skönt att du fick hjälp så pass snabbt ändå, och något positivt är ju att vi med pcos är väldigt fertila långt upp i åldern så 32 är bra förutsättningar ändå :)
Jag förstår att du blev ledsen, särskilt när man inte alls var beredd på det. Har du kunnat smälta det lite eller hur känns det nu? <3
Jag slutade med preventivmedel för 1,5 år sen och så tänkte vi ?händer det så händer det?, fick mens någon månad efter att jag slutat med preventivmedel och trodde allt var på banan men sen efter den mensen tog det 7 månader till nästa mens, så då började jag ana att något inte stod rätt till, men då var kliniken stängd pga Corona...
Nu har jag precis avslutat min tredje kur och borde ha ägglossning på nyår. Så hoppas på denna gången!!!
Hur ligger du till?
Alltså blir så ledsen gyn sa att jag borde ha Äl i måndags. Vi myste i måndags, sen ville sambon inte mysa något igår. Har Äl-känningar NU och tror jag kommer ha Äl typ imorgon. Känns som att de inte finns chans att bli något om jag inte lyckas övertala sambon till mer mys idag. Hans respons när jag sa att hon rekommenderade sex mån-ons ?äh känner på mig att de blir så de behövs inte? man ba tack!
Enligt natural cycles så har den noterat den 21:a, 22:a och 23:e dec som mest fertila dagar den tror att äl var den 22:a dec men inte fått de bekräftat av appen ännu. Men har bara en konstig känsla att de inte blev något den här gången trots att det är det jag önskar allra mest! Förmodligen för att jag är rädd att bli besviken så hoppas på de värsta.