Inlägg från: Cavill |Visa alla inlägg
  • Cavill

Om din partner är otrogen, vill du att någon berättar det för dig?

LadyJane skrev 2020-10-13 11:50:00 följande:

Nej varför ska jag vilja det?
    Ingen känner till exakt hur vårat förhållande fungerar eller vilka överenskommelser vi har.
    Möjligen, kanske att jag tycker att det är ok att min partner berättar det men mest troligt så vill jag inte veta.

Det finns en sak som är värre än otrohet: de som anser att de är så rättrådiga och måste tala om för andra vad som är fel. Det är samma typ av människor som bara måste berätta för feta människor att de är just feta, vad de gör för fel och hur de ska göra istället.  Det är alltid så att de har sig själva som mall och norm vilket betyder att endast de själva är bra nog och de gör alltid allt rätt och alla andra gör och är fel.

Nu får du väl lugna ner dig lite. Dom flesta (ja, dom flesta, inte ALLA) vill veta om partnern vänstrat. Därför tror jag att dom flesta tycker det är bra om någon berättar, så dom kan ta ställning till hur dom ska gå vidare. 

Att du och din partner har andra överenskommelser kan väl ingen veta? 
  • Cavill
    LadyJane skrev 2020-10-13 18:02:38 följande:
    Varför ska jag lugna ner mig? Det var faktiskt det dummaste jag läst idag, helt ärligt.

Att du känner dig träffad är inget jag kan eller vill göra något åt.
    Jag skriver hur jag resonerar, precis som andra skriver hur de resonerar. Att du tar illa vid dig får stå för dig och du har ingen som helst rätt att kräva att alla inlägg ska formuleras så att du kan hålla med.

Ett tips i all välmening: hoppa över de inlägg som gör dig upprörd.
    LadyJane skrev 2020-10-13 18:04:30 följande:
    Nej, det är inte objektiv information. Det är din subjektiva bedömning som bygger på din subjektiva moral och etik.

Du kan alltså inte ta föregivet att alla tycker och tänker som du. Alltså kan du heller inte påstå att din bedömning är objektiv fakta. För det är den inte.
    LadyJane skrev 2020-10-13 18:06:45 följande:
    Min poäng var att du inte har någon kunskap eller vetskap om min eller andras överenskommelser i våran relation.
    Oavsett vad.

Du kan alltså inte utgå från att min relation INTE bygger på samma grund som dina relationer. Du kan heller inte förutsätta att vi har samma. Med andra ord: du kan inte utgå från dig själv som en normalitet. För du vet inget om andras relationer.

Jag tar då för givet att du berättar detta för alla i din bekantskapskrets och alla andra du träffar? Så ingen trampar i klaveret. 
  • Cavill
    LadyJane skrev 2020-10-14 16:47:24 följande:

Jag kan bara konstatera efter att ha diskuterat i denna tråd att logiken är bakvänd många gånger och att människor tar sig rättigheter de inte har.
    Utan tvekan skulle jag polisanmäla den person som försöker "rädda mig" för ofredande.
    Jag skulle övertala min partner att polisanmäla för förtal.
    Utan tvekan.

Och jag skulle se till att ha bevis, att personen verkligen säger det den gör. 

Gott så.

Så om någon informerar dig om att din partner vänstrat så skulle du anmäla denne för ofredande? Och dessutom försöka få din vänstrande partner att anmäla för förtal? Seriöst? Alltså, helt allvarligt?
    Tänk att få vara den polisen som tar upp den anmälan.
  • Cavill
    Anonym (Känner du bägge partners?) skrev 2020-10-16 18:27:25 följande:
    Jo men jag tycker det helt beror på vem det är som får för sig att berätta. Säg att jag är otrogen mot min man, vi kanske går till en mindre mataffär flera dagar i veckan där personal till slut känner igen oss. Sen går jag dit med en annan man och det är uppenbart för personalen vad som pågår. Är det deras business att berätta för min man då??? Kan en människa bry sig så mycket så att den/de får för sig att berätta fast de inte vet ett skit mer än det de har sett? Skulle tycka synd om dem i så fall. Finns viktigare saker än att lägga näsan i blöt. Men om jag ser min bästa tjejkompis kille bedra henne så skulle jag berätta för där vet jag hur deras förhållande ser ut. Det är skillnad.
    Om nu affärspersonalen i ditt fiktiva exempel känner sig manade att berätta för din man,så är väl det upp till honom hur han vill gå vidare med den informationen. Han blir kanske väldigt tacksam över att få veta vilken rövhatt du är? 
Svar på tråden Om din partner är otrogen, vill du att någon berättar det för dig?