Inlägg från: Anonym (Realist) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Realist)

Hjälp! Hur ska jag ha råd

Så hög hyra blir ju svårt med så låg inkomst. Försök hitta ett så billigt boende som möjligt, finns det ettor att hyra? Kolla också upp möjligheten att hyra privat, kanske kan du ha tur och hitta någon som hyr ut en del av en lägenhet eller hus?

• Anonym (Realist)
    Anonym (Ts) skrev 2020-10-12 20:19:28 följande:

Nja. Huset är inte värt så väldigt mycket mer än vad det är belånat för. Men visst, chansen finns ju Vågar dock inte räkna med det.

Jag har ju ingen höjdarlön, men det är ju klart en bättre inkomst än den jag har som sjukskriven. Tjänar ca 25000. Och har varit fast anställd i 10 år.

Men ni har väl amorterat? Hur länge har ni bott i huset? Sett över en längre tidsperiod så går bostadsmarknaden i princip alltid upp. Kolla upp vad huset är värt.
  • Anonym (Realist)
    Anonym (Vera) skrev 2020-10-16 17:55:25 följande:

Verkar jättedumt att skaffa två barn med någon som är så hemsk och elak. Jag blir alltid triggad av vuxna människor som fattar dumma beslut i livet och sen förväntar sig att pappa staten ska kliva in med bidrag och bostad för att man inte klarar av att ta hand om sig själv. Jag hade aldrig hamnat i din situation eftersom jag ordnat det bra för mig ekonomiskt innan jag valde att få barn.

När du växer upp kommer du förstå att både människor och förutsättningar kan förändras över tid på sätt som inte går att förutse.
Svar på tråden Hjälp! Hur ska jag ha råd