• Ess

Styvmorsan vill att jag flyttar men vart ska jag flytta?

Törstiga tuppen skrev 2020-10-13 15:37:19 följande:
    Men den här tråden handlar ju inte om din mans barn. Du måste väl kunna läsa i tråden och svara utifrån det.
    Inläggsskrivaren tog upp min situation. Jag har läst tråden och förstår varför frun är irriterad över ts. Ts har ju hört henne själv säga det, att hon tar upp plats som de behöver till det yngre barnet och att hon är i vägen, en belastning mao. Sen är det nog så också att hade ts varit ens hälften så fantastisk som hon utmålar sig så hade nog problemet varit betydligt mindre.
  • Ess
    Anonym (man) skrev 2020-10-13 17:02:28 följande:
    Precis du pinkar in ditt revir.... otroligt fjantigt och totalt ovärdigt en vuxen människa. Tycker synd om hans ungar, kan inte vara lätt med en revirpinkande styvmorsa och en toffel till pappa.
    Vilket revir?
    Och varför skulle jag ens anstränga mig så mycket för något som rör dem?
  • Ess
    MammAmma skrev 2020-10-13 16:44:46 följande:
    Jag förutsätter att makens nuvarande relation till de vuxna barnen är i princip icke-existerande?
    De har egna familjer och liv, precis som vi har.
  • Ess
    Anonym (styvungen) skrev 2020-10-13 17:03:22 följande:
    Behöver, nej. VIll ha, ja. Alla barn i huset har egna rum redan. Och vad ska en treåring ensam högst upp i huset att göra egentligen?
    Nä en treåring är för liten för det. 
    Annars har de kanske funderat på en ombyggnad av ovanvåningen när du flyttar.
  • Ess
    Anonym (man) skrev 2020-10-13 17:12:00 följande:
    Eller så är situationen precis så som hon skriver och styvmamman är en idiot?
    Eller är det helt omöjligt?
    Varför ska hon va en idiot för att hon är trött på att ena våningsplanet inte går att använda.
  • Ess
    Anonym (styvungen) skrev 2020-10-13 17:24:39 följande:
    Ombyggnad? Haha, bra skämt. Du vill verkligen bara ha rätt, eller hur?
    Uppenbarligen vet inte du heller vad hon tänkt sig och vad de pratat om. 
  • Ess
    Anonym (styvungen) skrev 2020-10-13 17:28:59 följande:
    Fast det går inte att bygga om, så du sitter bara och fabulerar och gissar.
    Jag funderade bara över om hon har en anledning, men då är det väl som hon tycker illa om dig helt enkelt.
    Allt går ju att bygga om, det är bara frågan om hur mycket arbete man vill lägga ner på det, att riva rum och göra ett stort allrum är ju inte omöjligt.
  • Ess
    Törstiga tuppen skrev 2020-10-13 18:16:34 följande:

Men hon var ju medveten om att mannen hade ett barn sedan tidigare. Hur tråkigt hon än tycker att det är så är det så det är. Din partners barn är väl vuxna nu? Vad har de egentligen gjort dig, eftersom du fortfarande är helt uppslukad av hat inför dem eller bara ordet styvbarn. Dödade dom din katt? Förstörde din mormors vas? Uppriktigt nyfiken.

Våra personligheter går inte ihop. De är bortcurlade dönickar, under en tid i början trodde jag att de var (ursäkta uttrycket) efterblivna.
    Jag klarar inte av att umgås med den typen av människor, deras mesighet får mig att klättra på väggarna.
    Den ena har dock blivit bättre nu som vuxen.
  • Ess
    MammAmma skrev 2020-10-13 18:24:09 följande:
    Det är ett ja mao.
    Vi umgås inte så mycket med andra, vi tycker det är skönt att ta det lugnt på helgen för då behöver vi vila upp oss och har ingen lust att binda upp oss med det eller detta.
    Vill han träffa dem så får han gärna göra det, bara jag slipper följa med.
  • Ess
    Anonym (Annapanna) skrev 2020-10-13 18:53:34 följande:
    Styvmorsans ungar har för fasen redan ockuperat ett flertal rum i huset!
    Ska inte pappan få ha sitt enda barn kvar i hemmet medans nya kärringens ska ha mysrum, datorrum, träningsrum och dansrum?

Ts tyckte dessutom att dansrummet var ok att de tog över. Alla ungar HAR varsitt rum!
    Huset måste ju va jävligt dumt planerat för så många personer med tanke på att ts har ett helt våningsplan och påstår att hon inte har speciellt stort. Det hade varit bättre att sälja och flytta till ett med bättre planering.
Svar på tråden Styvmorsan vill att jag flyttar men vart ska jag flytta?