Inlägg från: Anonym (man) |Visa alla inlägg
  • Anonym (man)

Styvmorsan vill att jag flyttar men vart ska jag flytta?

Törstiga tuppen skrev 2020-10-13 15:48:05 följande:
    Men du får ju inte ett bolån om du inte har en bra inkomst. Att du har en insats spelar ingen roll. Folk tar ju 5000 för att hyra ut ett rum idag. Varför ska man betala ockerpriser för ett rum istället för att fortsätta spara.
    Håller med, men om man har en grogghäxa till styvmorsa och en toffel till pappa så har man kanske inget annat val?
  • Anonym (man)
    Ess skrev 2020-10-13 16:35:09 följande:
    Mina barn är hans barn, så självklart prioriteras de av oss båda.
    Precis du pinkar in ditt revir.... otroligt fjantigt och totalt ovärdigt en vuxen människa. Tycker synd om hans ungar, kan inte vara lätt med en revirpinkande styvmorsa och en toffel till pappa.
  • Anonym (man)
    Anonym (styvungen) skrev 2020-10-13 17:03:22 följande:
    Behöver, nej. VIll ha, ja. Alla barn i huset har egna rum redan. Och vad ska en treåring ensam högst upp i huset att göra egentligen?
    Du kommer aldrig kunna resonera rationellt med någon som är så färgad av sina egna känslor.  Det spelar ingen roll vad du säger och hur din situation ser ut, du är styvbarn och allt är ditt fel, din grogghäxa till styvmamma är en styvmamma (precis som Ess själv) och har därför alltid rätt.
  • Anonym (man)
    Ess skrev 2020-10-13 16:40:32 följande:
    Inläggsskrivaren tog upp min situation. Jag har läst tråden och förstår varför frun är irriterad över ts. Ts har ju hört henne själv säga det, att hon tar upp plats som de behöver till det yngre barnet och att hon är i vägen, en belastning mao. Sen är det nog så också att hade ts varit ens hälften så fantastisk som hon utmålar sig så hade nog problemet varit betydligt mindre.
    Eller så är situationen precis så som hon skriver och styvmamman är en idiot?
    Eller är det helt omöjligt?
  • Anonym (man)
    Ess skrev 2020-10-14 08:28:51 följande:
    Tror du inte han redan vet att hon och ts inte går ihop. Det är ju inte precis så att hon knipit käft om det faktumet.

Hjärtat brister, vilket dravel...
    Jo för någon som är så uppenbart oempatisk och partisk som du är så är det såklart dravel, men för normala människor är det fullt logiskt.
  • Anonym (man)
    Ess skrev 2020-10-14 08:28:51 följande:
    Tror du inte han redan vet att hon och ts inte går ihop. Det är ju inte precis så att hon knipit käft om det faktumet.

Hjärtat brister, vilket dravel...
    Frågan är inte om HON glappar med käften för det gör hon uppenbarligen så det räcker och blir över. Frågan är snarare varför pappan är så jävla lam att han tillåter att hon glappar med käften på det sättet. Han borde slänga ut kärringen, ta hand om sin dotter så kan hon glappa med käften bäst hon vill och pinka revir någon annanstans.
  • Anonym (man)
    Anonym (styvungen) skrev 2020-10-14 16:33:01 följande:
    Hon har tre egna barn och hon och farsan har ett tillsammans.
    Men fortfarande, vad säger din pappa om situationen?
    Har han öht pratat med dig?
  • Anonym (man)
    Ess skrev 2020-10-14 17:08:22 följande:
    Det är rent dravel!
    Ts ska föreställa vuxen, så hon kan fråga vad det rörde sig om istället för att skriva på ett forum där hon bara får höra hur hjärtat brister buhu snyft..
    Japp men det  verkar ju vara väldig få vuxna som håller med dig om din inställning till saker, de flesta verkar ju hålla med TS. Så frågan är ju om TS trotts sin ringa ålder inte är betydligt mer vuxen än vad du är?

Det räcker med att jämföra hennes inlägg med dina för att se en markant skillnad i mognad... jag menar "hjärtat brister buhu snyft"... hur vuxet är det på en skala?
  • Anonym (man)
    Ess skrev 2020-10-14 17:16:34 följande:
    Det är ju inte konstigt att hon gnäller nu, de har ju ytterligare en unge som ska ha plats. Får de inte plats så får de sälja och flytta till något bättre planerat.

Ts ska inte flytta för fruns ungars skull, hon ska flytta för hennes pappas unges skull.
    Eller så kan kärringen flytta på sina unga och så får TS hur mycket plats som helst. Varför är det hans barn som ska flytta och inte hennes?
  • Anonym (man)
    Ess skrev 2020-10-14 17:18:11 följande:
    De kan sälja huset så blir hon av med malusungen ganska snabbt.
    Eller så flyttar kärringen och så bor TS där med sin pappa.
  • Anonym (man)
    Anonym (styvungen) skrev 2020-10-14 17:33:06 följande:
    Hur många gånger ska jag behöva skriva till dig att alla redan har egna sovrum? Jag har dessutom redan skrivit, tror jag, att det finns tomma rum som inte används.

Kan du sluta hitta på en massa ovidkommande och släsa tråden när du inte vet vd som gäller? Var vuxen och läs på innan du lägger dig i, liksom. Du uppfär dig som en tandraklassare som inte fått in läsvanan än utan gissar när fröken frågar.
    Ess har inte alla hästar hemma, det är något allvarligt fel med människan. Du kommer aldrig kunna resonera med henne för hon tänker inte som normala människor gör.

Slösa inte bort din tid på henne, ignorera henne och lägg din energi annat. Har du pratat med din pappa om problemet? Vad säger han?
  • Anonym (man)
    Ess skrev 2020-10-15 14:11:01 följande:
    Då är det pendling som gäller. Det är läge att se sig om efter eget när man gått ut gymnasiet.
    Tja, möjligen pluggade inte du längre än gymnasiet men det finns ju de som vill plugga vidare. Och med tanke på vilka ockerhyror som gäller för studentlägenheter så är det nog faktiskt smartare att de kan bo kvar hemma tills de pluggat klart och hittat ett jobb.

Att dra på sig enorma studieskulder för att farsans nya grogghagga hade bråttom med att få ut en är ingen bra idé. I så fall får väl grogghaggan betala studieskulderna?
  • Anonym (man)
    Ess skrev 2020-10-15 14:36:14 följande:
    Det går att dela boende med andra i samma ålder, det finns det många som gör.

Trams!
    Tja, grogghaggor kan oxå flytta och deras barn kan oxå dela bostad med andra. 
  • Anonym (man)
    Ess skrev 2020-10-15 15:34:21 följande:
    Det enda som framkommit är att hon inte gillar ts vilket går åt andra hållet med, inget varken konstigt eller unikt med det.

Det är pappan och frun/sambon som bestämmer tillsammans, även om det retar dig att hon har lika mycket att säga till om....
    Nejdå, det har framkommit massor om vad TS faktiskt gör hemma. Och jo det är faktisk väldigt konstig och unikt att pinka revir och försöka sätta sina egna ungar före sin partners. Det är sånt som bara väldig störda människor gör.

Tillsammans bestämmer man upp till en viss nivå, när det går överstyr så kan pappan alltid välja att slänga ut kärringen (vilket jag verkligen hoppas att TS pappa gör) och fokuserar på sin dotter istället. Och det har tanten inte speciellt mycket att säga till om. 
  • Anonym (man)
    Ess skrev 2020-10-15 18:33:52 följande:
    Trams
    Jag tolkar det som att du i vanlig ordning inte har några vettiga argument.
  • Anonym (man)
    Ess skrev 2020-10-15 19:42:02 följande:
    Då måste det först finnas något vettigt att svara på och inte bara tramsigt svammel.
    Säger personen som inte sagt något vettigt sen trådstarten Drömmer

För att svara vettigt måste man ju först kunna förstå vad vettigt öht är. Och ditt irrationella hat mot styvbarn och totala förmåga att kunna se saker objektivt är på inget sätt vettigt
  • Anonym (man)
    Anonym (styvungen) skrev 2020-10-15 20:10:24 följande:

Farsan frågade idag var det har skurit sig mellan mig och styvmorsan. Jag visste inte vad jag skulle svara. Jag känner att jag inte gjort något annat än varit till lags. Han sa i alla fall väldigt bestämt att jag bor kvar så länge jag vill även om det blir tills jag är 90 år eller så för vår famij har bott på den här tomten i 150 år och det tänker han inte ändra på. 

Bra, nu vet du var din pappa står i frågan.

Men jag tycker inte du ska nöja dig med det utan ifrågasätta varför han då inte står upp för dig i sina diskussioner med sin sambo och vad det skickar för signaler för både sambo och dig? Varför har han inte sagt det han säger till dig till sin sambo?

Det handlar ju inte bara om du får eller inte får bo där. Det handlar lika mycket om du känner dig välkommen eller inte välkommen där du bor och hur trygg du känner dig där.
  • Anonym (man)
    Ess skrev 2020-10-16 13:48:00 följande:
    Jag anser inte att en som skriver om grogghaggan är speciellt seriös.

Nu kommer ni att hacka om att jag använt ordet malusunge EN gång som svar till smulpajs styvhagga. Hade ni vetat så mycket om mig som ni påstår, så hade ni också vetat att jag brukar använda ordet särkullar när jag skriver om just särkullar.

Så ni kan ta era tramsiga inlägg och ett hycklande hackande och klappa varandras ynkliga ryggar. Ni är rent ut sagt patetiska!
    Det är ganska enkelt, det är för att jag inte tycker att personer som själva saknar empati och respekt för andra förtjänar någon empati eller respekt av andra. Därför kallar jag dem för vad de är. 

Jadu, Ess, vi har ju iaf någon att klappa på ryggen, vem har du? Du är ju ganska ensam i din lilla hatiska värld. Men se det positiva, du och TS pappas grogghagga skulle nog komma väldigt bra överens Solig
  • Anonym (man)
    Tow2Mater skrev 2020-10-16 19:04:31 följande:
    Det är att "köra över", vilket han gjort mot sin sambo.

Som sammaboende kan man inte bara "kräva" varken det ena eller det andra, man brukar kommunicera med varandra och komma fram till en lösning, där en av alternativa lösningar naturligtvis kan vara att sambon flyttar. Men bestämmer enbart pappan i familjen, kör han över sin sambo.
    Japp men nu är det ju hon som "kräver" att TS pappa ska slänga ut TS. Mao är det hon som påbörjat överkärningsfestivalen. Och då är det väl kanske inte mer än rätt att hon själv blir överkörd så hon får känna på vad hon själv utsätter andra för.

Kommunicera och hitta lösningar går bra att göra med människor som oxå tänker likadant. Människor som bara kräver att den andra ska slänga ut sin dotter för att göra plats för hennes ungar är egoister som inte går resonera med.
Svar på tråden Styvmorsan vill att jag flyttar men vart ska jag flytta?