Det går uför för pappan
Mitt ex och jag gjorde slut för närmare 1 år sedan, ingen av oss har varit speciellt intresserade av alkohol under tiden vi levde ihop och vi drack aldrig framför barnen.
När det tog slut mellan oss träffade pappan en ny kvinna och sen dess har han börjat dricka betydligt mer, flera gånger i veckan, när han har barnen och desto mer när han är själv eller med sin nya kvinna.
Han mår inte bra psykiskt, testat droger och kasst ekonomiskt så han har väl börjat dricka för att döva men han själv tycker inte det är någon grej för det är bara något glas vin eller någon öl.
Vad gör man? Vad kan man göra? Jag fick veta detta att han drack när han har barnen för några dagar sen och sa till honom att jag skiter I vad han gör när han inte har barnen men framför barnen så ska inget drickas. Likaså att han testa droger, nu är det "bara" cannabis och när han inte haft barnen men detta känns inte bra. Han har fått nya bekanta och det känns inte som så bra människor. Känns ändå jobbigt att se en människa man levt med och bryr sig om ändras så mycket, å till det sämre.