Inlägg från: Trädgårdsslangen |Visa alla inlägg
  • Trädgårdsslangen

Detta eviga gnäll - när blir det bättre?

Kan det vara så att ni missförstår varandra? Jag tyckte jag hade en fruktansvärt gnällig son. Han är förvisso 3 månader men helvete vad gnällig han är/har varit tills jag lyckades knäcka koden då jag var lite vaksam och insåg att ett gnäll en viss tidpunkt innebar övertrötthet, ett annat var understimulans osv.. Vissa av hans gnäll låter annorlunda än andra så man förstår det ganska snabbt vad det innebär men sen har han ett "standardgnäll" som kan betyda vad fan som helst vilket gjorde att jag gick till botten med det.

Jag har en extremt kräsen bebis som vägrar napp, sele, flaska, bärsjal, vagn, etc. Trots detta så förstår vi varandra ganska bra idag, gnället har minskat och jag har en rätt nöjd bebis.

Hur ser era dagar/rutiner ut? När blir han gnällig? Behöver han sova mer eller mer/mindre stimulans kanske? Behöver ni skyffla om något? Promenad på morgonen istället på em till exempel? Bara kastar ur grejer hej vilt här men du förstår nog poängen :)

• Trädgårdsslangen
    Anonym (Mamma) skrev 2020-10-08 21:32:32 följande:

Det finns ett inslag hos Oprah Winfrey där en kvinna hade analyserat en massa bebisars gråt och listat ut vad de olika gnällen betydde, fem olika var det :) Kan vara användbart att leta upp.

Du menar denna? :)

Funkade super för mig när min var mindre. Nu har han helt andra ljud och det finns inget spår av de gamla kvar... Haha! Men ovärderligt klipp :)
Svar på tråden Detta eviga gnäll - när blir det bättre?