Inlägg från: kimsi |Visa alla inlägg
  • kimsi

Har era företag släppt på Covidrestriktionerna?

Limeblad skrev 2020-10-06 09:48:47 följande:

Mitt företag har gått från rekommendationen jobba hemifrån om du kan till att jobba hemifrån om du behöver (typ har symtom, är i riskgrupp, har anhörig i riskgrupp). Så typ alla är på kontoret varje dag. Tycker det är märkligt när FHMs rekommendation att jobba hemifrån om man kan står kvar.

Exakt samma här, det var som att arbetsgivaren helt enkelt tröttnade på att följa rekommendationerna en dag. Men tittar man på vår hemsida så står det fortfarande så fint att allt följs och det stämmer inte, men ser ju bra ut utåt.
  • kimsi
    Limeblad skrev 2020-10-06 11:30:22 följande:
    Mina chefer intalar sig att det går bra för vi är få personer på stort kontor. Typ en person på 25 kvm. Men man trängs ju fler än så vid kaffmaskinen, lunchen etc.

Jag är iofs inte oroad för egen del och jobbade på kontoret någon dag i veckan under våren. Men på ett principiellt plan kan jag inte förstå hur man som företag går emot rekommendationer från myndighet.
    Ja men precis, var och en här har enskilt kontor, men vi är cirka 50 personer som delar på fyra toaletter och ett lunchrum samt att det är mycket spring i de smala korridorerna (för att komma till skrivare, etc) så närkontakt blir det oavsett.
Svar på tråden Har era företag släppt på Covidrestriktionerna?