Inlägg från: Anonym (Pia) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Pia)

Våra barn skäms över att vi är ”gamla”. Fler?

Det finns nog massor med olika anledningar till att barn ?skäms? över sina föräldrar. En del är nog bara så, det kan finnas en jargong bland kompisar att man ska skämmas för sina föräldrar, det kan vara så att ni uppför er avvikande mot kompisars föräldrar, ni kanske har en stil som gör er till äldre människor. Jag tycker ni inte ska haka upp er för mycket på vad barnen tycker men ta en liten funderare på hur ni är till sättet. Gammal kan man även vara som ung så det har nog inte med åldern att göra och faktiskt inte med något alls att göra

• Anonym (Pia)
    Anonym (Ja) skrev 2020-10-02 23:58:42 följande:

Min pappa var 43 när jag föddes. Jag har skämts otroligt mycket hela min uppväxt. Ljugit om hans ålder. Tycker fortfarande att det är jobbigt. Är 30 nu och han 73.

Det satte sig liksom när jag var liten, och lögnerna gjorde det inte bättre. Ljuger absolut inte längre, får dock alltid någon kommentar, men nu tänker jag att det är inte mitt problem. Jag kan inte göra något. Men fortfarande inte kul.

Men det är jag, en osäker liten skit som liten, även nu med kanske...

Jag var 45 när yngsta barnet föddes och pappan några år äldre. Det barnet har aldrig reflekterat på att vi är äldre. Förövrigt så har de andra barnen aldrig skämts för oss.
Svar på tråden Våra barn skäms över att vi är ”gamla”. Fler?