Anonym (snälla!) skrev 2020-10-02 14:31:41 följande:
Herregud vilket dumt "tips". Så om min son tycker jag är gammal så kan han föreslå att jag ska prova botox för att få bort min rynkiga panna? Eller varför inte att jag ska börja klä mig i en fräckare klädstil? Kanske lite mer glittriga, tajta kläder?
Man är väl den man är, och inte tusan skulle jag ta stylingtips av ett barn. Inte ens mitt eget...
Ja, jag tycker absolut inte man ska lära barn att om man ska vända ut och in på sig själv för att ändra något i sitt utseende som någon annan tycker är fel. (Undantaget förstås om man går omkring med riktigt smutsiga kläder eller liknande. Men det var ju knappast vad det handlade om i det här fallet.)
Nej. Men om barnen skäms för att du ser gammal ut i den stenmarksmössa från 70-talet, så kan ju en lösning vara att byta mössa, iaf just vid hämtningarna på skolan.
Jag sa inte att man skulle ändra på hela sig, men med barn kan det ju vara detaljer som påverkar, och att FRÅGA DEM om hur dom tycker lösningen ska se ut är fan inte ett dumt tips, att ha en dialog och anpassa OM MÖJLIGT.