Anonym (Baby#2) skrev 2020-12-30 07:06:20 följande:
Jag mår fortsatt dåligt och är sjukskriven. Det börjar dock vända, och jag kan umgås med min man och vår dotter några stunder under dagen nu iaf. Själva illamåendet är lite bättre och jag kräks inte lika ofta, men jag är så yr, trött, har huvudvärk konstant. Även om det är tufft så går det åt rätt håll!
Jag har RUL om lite drygt 3 veckor, är i v 17 (16+1) idag. Väntan på att se att allt är ok är jobbig, men känner buffar ibland (inte varje dag) så det borde nog vara ok.
Nu använder jag gravidkläder och magen börjar synas rejält. Jag har inte berättat på jobbet, mer än för chefen, och eftersom vi alla jobbar hemifrån + julledigheter så är det nog ingen som misstänker något ännu. Skulle jag ut och träffa någon kollega skulle det dock nu vara uppenbart att jag är gravid. Efter ul tänkte jag berätta så det är officiellt. Familj och närmaste vänner vet nu :)
Har alla berättat för sina nära och kära nu? Vet att det var några som skulle berätta till julafton <3
Tråkigt att höra att du fortfarande har det så tufft. Jag som tycker jag har det jobbigt med illamåendet och den sjuka tröttheten.. känns inte jätte Kul att behöva lägga sig och sova så fort man lagt sonen på dagen när man kunde haft egentid eller fått andra saker gjorda.. men galet vad skönt det är att lägga sig mitt på dagen också! Haha!
Vi har faktiskt valt att inte berätta något ännu vi berättade sent vid förra graviditeten också men tänkte inte vänta sååå länge som förra. Är ändå lite nervöst att berätta och hur man ska berätta det? Hur gjorde du?
Vi ska iallafall göra ultraljudet först och sen får vi se hur vi känner. Man vill ju se att det lever och mår bra. Och då kan vi hålla ut i ca 2 veckor till enligt mig tills dess.
På jobbet borde det märkas att arbetskläderna är mer tighta än i somras men annars har vi kunnat dölja detta bra tack vare Corona när man inte umgås som förr...