Inlägg från: Therese356 |Visa alla inlägg
  • Therese356

BF juni 2021

Hej!

Har troligen bf i juni och om allt går som det ska!

Är lite nyfiken på vilka symtom ni har just nu?

Kan inte minnas att jag hade några direkta symtom vis min förra graviditet men denna gång känner jag mycket trötthet, molande magvärk, uppsvälld... kaffe är inte jätte gott. Inte ens godis är jätte gott. Inte ens favorit drickan... mådde illa i flera timmar efter fikan igår.

Berätta om era! Är nyfiken! Och om någon vet varför man har denna molande magvärken så lyssnar jag gärna...

• Therese356
    FJulias skrev 2020-10-18 13:14:13 följande:

Hej allihopa och grattis till era plus!

Efter nästan tre(!!) år så har jag äntligen fått ett efterlängtat plus på stickan, har tagit tre tester och beställt två till hehe... kan inte fatta det nämligen. Jag har en sjuårig dotter sedan ett tidigare förhållande men är nu gravid med min stora kärlek sedan skolåren, som jag hittade tillbaka till för några år sedan.

Så himla kul att kunna följas åt här och ha andra förväntansfulla människor att dela glädje och oro med.

Hoppas att det är okej att jag bjuder in mig själv!????

Du är välkommen!! Och grattis till plus! Har du några symtom? Har också beställt hem test (digitalt denna gången ????)
  • Therese356
    Anonym (Baby#2) skrev 2020-10-18 13:54:08 följande:

Mina symptom i v 6 (5+0), BF 20 juni:

- illamående som kommer och går

- yrsel

- trötthet

- rapar mycket och är svullen i magen pga gaser

- hungrigare än vanligt (men äcklad pga illamående)

- ömma och svullna bröst

- sötsug

- molvärk och "småstick" i magen

- torr i munnen

- torr hud

- lite svullna bihålor (undrade först om jag började bli sjuk)

- kissar oftare

Molvärken beror på att livmodern växer :)

Torr i munnen är nog jag med kom jag på nu...

Ja man får hoppas att det är pga växtvärk och inget annat på gång. Samtidigt får man väl tänka att kroppen gör sitt jobb om barnet ej mår bra (positiv man är....) är förvånad att jag plussade så snabbt! Tog 2,5 förra gången och nu 6 månader från att jag slutade med p-piller...
  • Therese356
    light skrev 2020-10-19 18:01:04 följande:

Hej! Jag är tillbaka. Jag var med i början av den här tråden som anonym men trodde jag fick mitt 3:e missfall på rad så hoppade av. Det var inget missfall, har vart på vul och hjärtat slår fint och jag är nu vecka 7+1, bf 6 juni :) Avvaktade lite innan jag vågade skriva här igen. Än kan ju vad som helst hända men har fått ganska mkt symtom så jag tar det som ett gott tecken. Ska på ultraljud på fredag igen och kolla läget.

Mina symtom är:

Torr i munnen/törstig hela tiden

Massa små finnar, främst i pannan och runt munnen

Molvärk (dock nästan bara på höger sida, kollade äggstocken och runt om på vul men allt såg bra ut)

Hunger på konstiga tider, blir akuthungrig och måste äta direkt

Trött

Ett helvetes humör

Grattis till er alla!!

Grattis!!

Får lov att erkänna att det är skönt att läsa att någon annan också hat kasst humör och mer trött. Och molvärk. Jag fryser dock rätt mycket....

Fick du tid till vul fort?
  • Therese356
    light skrev 2020-10-19 19:17:19 följande:

Tack :) Ja du är inte ensam haha.. blir less på mig själv av att va på så dåligt humör. Det blir liksom extremt så jag stör mig på exakt allt sambon gör och vill mest bara va ifred från honom.. Tänker också mycket vad fan har jag gett mig in på är det här verkligen vad jag vill? Osv osv.. mkt tråkiga tankar men hoppas det går över snart. Har läst att det är vanligt.

Jag fick komma in direkt på vul eftersom vi har en läkare jag gått till för att få hjälp att bli gravid och behålla graviditeten. Jag får komma dit typ samma dag om det är nånting så har varit och kollat en gång i veckan och nu blir nog sista gången innan jag istället skriver in mig på mvc.

Ja man känner sig som en berg och dalbana minst sagt. Känner igen mig i dem där tankarna med. Även det där med att störa sig på allt och vilja vara ifred.

Man får väl försöka tänka att det händer massa i kroppen?

Stort grattis till graviditeten och att du får så mycket hjälp av läkaren.
  • Therese356
    grossess skrev 2020-10-26 09:05:08 följande:

Blev missfall för mig, men trots oplanerat plus denna gång så blir nästa försök planerat ;)

Beklagar!!! Hur långt gången var du? Är själv rädd för att få missfall ..???? .osäker dock på vilken vecka jag är i. 6? 7? 8?!!
  • Therese356
    light skrev 2020-10-30 16:46:37 följande:

Jag är 8+5 idag. Symtom är JÄTTEömma bröst, känns som 2 bowlingklot.. måste sova med bh. Trött hela tiden, blir akut hungrig i tid och otid, finnar (först fick jag massor i pannan men nu har de försvunnit och istället har jag fått på kinderna), förstärkt luktsinne. Har varit jättedeprimerad och haft humörsvängningar som växlat mellan arg och ledsen men igår och idag har jag känt mig bättre.

Skönt att någon annan också har problem med den här deppigheten... trodde jag var ensam!!
  • Therese356
    light skrev 2020-10-27 19:51:09 följande:

Vet du när du hade mens senast? Eller är den oregelbunden?

Några dagar in i september. Men gissar på att jag har lång ägglossningstid eller fördröjd eller vad mañ nu ska kalla det. Lång menscykel?! Ja, den är väldigt oregelbunden. Haft mens 2 gånger sen p-piller slut i april. Har tid för tidigt vul om 1,5 vecka så då får jag veta mera och kan säkert lugna mitt sinne.
  • Therese356
    Jennipenny skrev 2020-10-30 07:47:12 följande:

Jag är i vecka 7+6 är har knappt inga symptom.... Lite oroväckande då det känns att alla har massa symptom och kräks etc. Jag blir bara akut hungrig jämt, ?måste ha mat nu? och lite tröttare än vanligt, har vilat mitt på dagen 2ggr denna vecka som jag aldrig brukar göra.

Om Det är till någon tröst så hade jag knappt några symtom vid min första graviditet. Den var verkligen symtomfri förutom mot slutet när jag av ytterst lite foglossning och illamående var jag knappt. Vara vid tandborstning
  • Therese356

Mina symtom just nu är: extrem muntorrhet (någon annan som har det? Aldrig upplevt innan på detta viset så bidrar till att jag dricker en massa......hjälper bara kort stund). Ömma bröst emellanåt. Ingen jätte aptit som innan. Sötsaker är inte jätte gott. Lite illamående vid tandborstning. Har också svårt för dofter. Väldigt trött.

Svar på tråden BF juni 2021