Anonym (Baby#2) skrev 2020-10-23 15:18:14 följande:
Kul att få se ett hjärta som slår. <3 Jag ringde i onsdags, i v 6, och fick en tid till barnmorskan om knappt 2 veckor senare. Antar att detta första är hälsosamtalet, som jag nog inte kommer ha så stort utbyte utav (har ju kvar alla broschyrer från förra graviditeten). Men jag tyckte att det kändes väldigt betryggande att få prata med henne och få en tid att förhålla mig till. :) det gör väntan liite enklare just nu. Det är ju som på gång nu! <3
Det finns väl inga direkta rekommendationer exakt när man ska kontakta mvc, utan det är lite upp till var och en. Jag tänker att de nog gärna får höra att det är en till gravid kvinna som kommer boka in tider under närmsta månaderna, så de kan ha med det i sin planering :) och vissa ställen vill de ju ta prover tidigt i graviditeten också.Tydligt test! Grattis till graviditeten! <3
Hur mår ni alla? Jag börjar må riktigt dåligt, är nu i v 5+5.
Ja du har rätt i att det kanske vore schysst mot dem att ge en förvarning :D tänkte knappt på det. Får ta mig i kragen inom kort.. Jag mår så konstigt just nu bara, känns som att jag försöker förtränga att jag är gravid och har en del vill jag verkligen detta-känslor. Vet att det är hormoner men det plus denna förlamade tröttheten plus mina tidigare missfall gör typ att jag inte låtsas om det. Jättetråkigt för vi har ju kämpat för detta och äntligen verkar det gå vägen och då kan jag inte ens va glad..
Förstår er som skriver in er dock, jag gjorde det tidigt med mitt första barn och ville göra allt allt man bara kunde göra som stärkte känslan av att jag väntade barn :) så mysig tid! Hoppas jag blir sån igen när jag vågar berätta för folk att jag är gravid :)