Tack för svar allesammans, även om det var ett tråkigt besked! Jag får känslan av att min arbetsplats kommer kunna se genom fingrarna med sånt här för de känns rent generellt som att de alltid försöker vara flexibla och vara så schyssta mot de anställda som möjligt. Och i gengäld så försöker jag hjälpa till så mycket jag kan från mitt håll.
Sambons arbetsplats är det värre med. De tycker att det är självklart att kvinnan tar all föräldraledighet och vab, och är redan sura och kommer med dräpande kommentarer för att vi delar allt 50/50. De kommer garanterat att hålla sig stenhårt till max tre perioder om året. Och visst, jag skulle kunna ta alla de här dagarna men problemet är att jag har ett ?viktigare? jobb och är betydligt mer svårersatt än vad sambon är, så kommer planeringsdagen vid en olämplig tid när vi är fullbelamrade så hade det ju varit smidigt om han kunde ta det just den gången.
Men jaja, blir till att använda semesterdagar isf I guess! Även om det är irriterande (och även om dessa människor borde lämna sina grottor snart)