Inlägg från: Anonym (styrkekram) |Visa alla inlägg
  • Anonym (styrkekram)

Vågar inte gå ut med hunden

Uff, vilken tuff tid ocg förstår verkligen din ångest.
    Att jobba sig igenom sin ångest tar tid och det är inget som magiskt går över av sig själv- tyvärr., men något som kommer hjjälpa dig igenom denne tiden och som kommer stärka dig är dina hundar som du verkligen älskar och som är beroende av dig. Jag kan verkligen inte sätta mig inn i hur du haft det men har själv gått igenom en kraftig depression med social ångest och hade jag inte haft min hund som tvingat mig ur sängen, hade jag nog inte gått ut på många dagar åt gången.

Med det sagt, min hund blev precis opererad i ryggen efter ett diskbråck som gjorde henne helt lam i bakbenen. Vi fick en 50% chans att hon kunde klara sig med operation men att chansen alltid finns att de aldrig blir helt bra efter en sån operation. Vi var i valet och kvalet då rädslan för att vår hund inte skulle kunna få ett fullvärdigt liv var så stor. . Vi fick prata med flera veterinärer som sa det samma att " så länge hunden får vara med sin flock där dom känner sig älskade, får gå ut och läsa tidningen :) och blir mentalt stimulerade så mår dom bra.

Vi valde att operera och idag är hon frisk och glad och det samma gäller för mig!  - vi klarade det tillsammans:)

Med tid och hjälp kommer du dig igenom detta tillsammans med dina hundar.
    Kanske en turkamrat eller en hundgård/rastgård med andra hundar kunde hjälpt lite?

Lycka till 

Svar på tråden Vågar inte gå ut med hunden