VIKTMINSKNING fram till jul, vi hjälps åt :)
Frukost - stekt ägg på hårt bröd 4 points
Lunch - broccoli & baconpaj 10points
Hamburgare med Tzatziki - 10 points
Frukost - stekt ägg på hårt bröd 4 points
Lunch - broccoli & baconpaj 10points
Hamburgare med Tzatziki - 10 points
Mexikansk färsgryta idag ca 10poäng
Igår var jag på möte i Jönköping och chockade kroppen med en hotellbuffé - krävs riktig viljestyrka för att inte första sig :)
Åt troligtvis aningen mer än jag brukar ni under dieten, fördelen blev att jag inte var hungrig när jag kom hem vid åtta på kvällen. Trots för mycket mat till lunch blev totalen under taket.
Sjukt god "mustig chili gryta", falafel, rödbetsbiffar och nån rotfruktsgratäng, ingen potatis men mycket sallad till.
Jag och min sjuåring har gjort falafel på nu på förmiddagen :)
Testade VV receptet med kikärtor på burk igår kväll, blev tyvärr riktigt dåligt!
Gav mig attans på att lyckas, googlade runt och upptäckte att alla har samma erfarenhet.
Köpte torkade kikärtor och la i blöt över natten. Resultatet enligt bild - blir dagens lunch tillsammans med sallad och en vitlökssås (tyvärr gräddfil då vi inte hade något nyttigare hemma)
Vågen stannade på 96kg igår, en minskning med 2.2kg från förra söndagen (vägde om tre gånger för att det kändes så otroligt)
Den låga nedgången till förra vägningen måste berott på att systemet var fullt efter den helgens frosserier? Kan inte se någon annan förklaring.
Vägde mig nu på morgonen också för att se hur mycket det diffar, landade på 95,5kg.
Jag är både nöjd och förvånad över att nedgången fortsätter i den här takten, enda skillnaden vi gör är ju att vi äter annan mat, ingen svält, går inte hungrig, kanske lite väl mycket kycklingrätter men annars är det mesta jäkligt gott!
83,7 betyder att jag nu landar på - 6 kg...
Efter en vecka som varit allt annat än nyttig - hotellmat, en halv pizza, grannar över på middag och till råga på allt lite chips....
Vågen stannade på 96,3 en uppgång på 0,3kg, förväntat - ja, sjukt tråkigt ändå - JA!
Men skam den som ger sig!! En kollega till mig sa att det gäller att "chocka" kroppen, jag ser den här veckan som min kropps första chock :)
Nej, helt ärligt så blir denna vecka lugnare med våra nyttiga rutiner igen.
Hoppas det går bra för alla er andra? Tråden är inte så aktiv längre men jag hoppas ni härdar ut!
Nu är det dags för morgonpromenaden med hundarna! Ha det gott
Nu har vågen fått batteriet utbytt - Vikt 95,5. 0,8kg ned från förra veckan.
Det är helt otroligt egentligen då dessa två veckor absolut inte varit speciellt nyttiga. Ok, vi äter VV recepten men det har varit firande hit och firande dit med allt vad det innebär. Fortfarande inget hetsätande av chips, tror det är just den punkten som spelar störst roll för min del.
Hur går det för er andra?
Idag blev det detta.
Frukost - Två ägg på hårt bröd med kaviar 4 points
Lunch - Subway Spicy vegan wrap, någonstans runt 14 points
Middag - Potatissoppa med kalkonbacon - 8 points
Ätit en del frukt under dagen och en 80% chokladbit på 2 points
Totalt 28 points, ett par kvar att ta av eller spara :)
Är du typ 17 år, sitter hemma själv, vaken på nätterna med en red bull i handen och gillar att skriva provocerande saker gömt bakom ett användarkonto?
Hur får du ens ihop tankebanan att man skulle kunna klandra någon annan för en utebliven viktnedgång om man ingår i en grupp på internet?
Känns lite som att tråden dött ut, har ni gett upp?
Invägning igår - 94,4kg, sakta men säkert på väg nedåt.
Tror det är helt rimligt att komma ned under 90kg till jul.
Testade Jägarsnitchel igår, mjölpanerad kycklingfilé (skulle varit kalkon men köpte fel) tillsammans med en champinionsås och potatis - Riktigt gott och bara 7 poäng.
Vikt vid invägning 94.1kg, bara 300gram under förra veckan.
Har varit hemma sjuk och därmed inte rört mig lika mycket som vanligt vilket kan ha påverkat.
Målet att nå under 90kg till Jul ser fortfarande ut att vara inom räckhåll :)
Hoppas det går bra för er andra och att ni kämpar på!
Händer inte så mycket här I tråden, har ni gett upp?
Invägning i söndags landade på 93kg, ca 0,5kg i veckan de sista två veckorna. Måste öka tempot en aning för att nå mitt mål.
Testade att väga mig nu på morgonen - 91,5kg.
Nu har vi gjort så att hela lördagen är "fri" dvs, äter en riktigt god frukost, lunch och middag utan att räkna poäng. Misstänker att det kan påverka invägningen på söndag kvällarna...
Skulle det vara på knivsudden till jul får jag helt enkelt gå på morgonvikten :)
Hoppas det går bra för er andra och att ni kämpar på!
Jag hoppar in här i tråden!
Igår vägde jag mig för första gången sen i somras och vågen stannade på 67,3 kg (!). Lite för mycket till 163 cm enligt min egen åsikt. Jag har gått upp sju kg sen i somras, men helt otränad är jag inte. Till höstterminen började jag träna konståkning tre gånger/vecka med tillhörande fyspass. Så hoppas att all viktökning inte bara är fett.
Nu har jag börjat räkna kalorier igen med ett intag på 1400-1700 kcal/dag. Intaget beror på hur aktiv jag är under dagen.
Träningarna på konståkningen har upphört (pga pandemin), men målet är att träna tre-fem gånger/vecka på egen hand. Utöver det ska jag träna 30 min spinning varannan dag, yoga varannan dag och gå 10000 steg/dag.
Min målvikt är 52 kg, men framförallt bli mer slimmad och fast i kroppen.
Jag räknar kalorier med appen MyFitnessPal. Väger maten ibland, men annars är jag ganska duktig på ögonmått (har vägt massor med mat genom åren). Finns massor av livsmedel i appen. Eller hur menar du med räkna kalorier?
Undrar hur det går för er alla?
Jag missade mitt mål på 90kg till jul med 1kg - julmat m.m. gav sedan 1,5kg plus på vågen vilket gjorde att jag hamnade på 92.5 tillfälligt.
Nu i V2 2021 är jag nere på 89.6kg
VV abonnemanget är överflyttat på mig och jag loggar allt jag äter.
Jag hade gissat på att jag skulle ligga på ca 31-33 points, en liten felräkning då appen säger 30.
Jag är sjukt nöjd i alla fall, andra målet efter 90 är 85, beroende på hur det känns och hur mycket muskelmassa jag förlorat så får vi se om jag ska längre ned eller om jag nöjer mig där.
Hoppas att det gått bra för er andra också!!