Inlägg från: Anonym (Frida) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Frida)

VIKTMINSKNING fram till jul, vi hjälps åt :)

Följer gärna. Hade egentligen också velat kunna säga att jag satsar på att gå ner i vikt nu men klarar inte det. Har två små barn, helt stillasittande arbete. Måste ta bil för att köra till skola/förskola och jobbar sen hemifrån. Men konstant tillgång till något ätbart. Alltså noll motion av de rutinerna och för mycket mat. Sen har jag hund som jag går med morgon, lunch, eftermiddag. Ibland är det jag som tar kvällsrundan också men trots det är det svårt att komma upp i 10 000 steg per dag. Är generellt trött redan tidigt på kvällen så då orkar jag inte mycket. Är också rätt bunden till hemmet med barnen så kvällstid passar det inte att träna. Väger ca 70 och vill iaf under 65. Kanske blir nöjd så. Känns väldigt svårt att lyckas.

• Anonym (Frida)

Vad äter ni till frukost eller kanske- vad vet ni skulle vara en riktigt bra frukost?

Jag tänker att om jag får in en bra rutin och iaf håller i den så borde det vara bra.

Lchf: grekisk yoghurt med hackade nötter. Tomat och mozzarella och kanske lite ägg

Gröt är ju mättande och kanske bra för att inte äta annat på förmiddagen. Inte lchf-vänligt men låga points om man räknar det, eller?

• Anonym (Frida)
    Fredde1981 skrev 2020-09-27 11:53:30 följande:

Ägg är riktigt bra enligt VV och ger bra mättnadskänsla under lång tid.

1dl havregryn är 4 points, ca 20% av dagliga intaget (baserat på ingen träning, långsam viktnedgång och ca 70kg på 172cm)

Naturell Lättyoughurt (4%) med färsk frukt är bra - i princip 0 points om man inte tar en halvliter.

Mozzarella ger 3poäng för 2 skivor,

Nötter ca 6 points per dl.

Verkligen skillnad. Det som är lågt i kolhydrat och bra enligt lchf är dåligt enligt Viktväktarna. Har aldrig på riktigt satt mig in i hur dieter är tänkta att funka och det sämsta är väl att blanda. Då följer man ju ingen av dem. Kanske 5/2 är en sådan variant när man bara räknar kalorier... då får man ju ändå äta typ vad som helst. Alla dieter verkar iaf ge tummen upp för ägg - eller?

Är helt lost i dietdjungeln - var ska jag börja och med vad?
Svar på tråden VIKTMINSKNING fram till jul, vi hjälps åt :)