Anonym (Otilia) skrev 2020-09-22 01:38:58 följande:
Gud vad kul att läsa att du lyckadess bli av med 20 kilo, vi verkar ha liknande metoder så det kanske funkar för mig också...
Hur lång tid tog det?
Är så avunsjuk på alla som springer och gillar det, klarar max 200 meter, sedan är jag uttråkad och helt slut... Då funkar offroad-promenader bättre för mig. (går rakt in i en skog där man får gå över stockar, och rötter, ducka för grenar osv, det höjer pulsen och sedan får man uppleva massa fantastisk skog där ingen annan gått)
Ja men sådana promenader är ju också bra! Jag har aldrig sprungit innan, bara vaknade en morgon och bestämde mig. Tänkte ut en runda i huvudet som jag skulle ta mig runt på ett eller annat sätt och med tiden orkade jag springa längre och längre, sprang varannan dag och tog låååånga promenader varannan. Jag är kanske lite gjord för löpning insåg jag där och då för efter 60 dagar sprang jag en halvmara... Mina 20 kg försvann aningens för fort faktiskt, 3 månader, och jag mådde nog inte jättebra under tiden. Gick på sommarledighet (är lärare) och folk kände inte igen mig när jag kom tillbaka. Jag misshandlade min kropp så gör inte som jag, var snäll mot dig själv! Nu efteråt är det såklart skönt, när kilona är borta och man håller vikten, många trodde ju jag skulle gå upp med en gång igen. Tänk långsiktigt så kommer det säkert funka för dig, gör man av med mer än man stoppar i sig så går man ner i vikt!!!