• Rota

Arbete och lön

Efter flera sökningar och googlande utan resultat vänder jag mig hit med förhoppning att någon kan ge mig ett någorlunda nära svar.

Jag är snart i 50 års ålder och har många olika arbetslivserfarenheter och ska snart på en arbetsintervju för en KUNDANSVARIG tjänst på ett privat assistansbolag. Förrutom de vanligt kvalifikationer för en sådan tjänst efterfrågar de andra specifika vilket stämmer väldigt bra med mina. Jag har inte arbetat som kundansvarig inom denna domän men jag har erfarenhet av alla kvalifikationer var för sig.

Min fråga är nu, hur mycket lön ska jag begära? Vad ligger lönen som kundansvarig inom assistansbolag? Det finns ingen lönestatistik för denna tjänst.

Tack på förhand!

• Svar på tråden Arbete och lön
  • Rota

Tack! Jag har sett detta men tänkte mer om någon kunde svara på specifikt om Kundansvarig inom assistansbolag?

• Vanessa89

Exakt vad kommer dina arbetsuppgifter bestå av? Vad har du för utbildning?

• Rota
    Kjell2 skrev 2020-09-14 16:31:26 följande:

Vad säger facket?

Facket Vision gav samma lön som finns på nätet men det var en generell kundansvarig lön och inte specifikt....
  • Kjell2
    Rota skrev 2020-09-15 10:17:54 följande:
    Facket Vision gav samma lön som finns på nätet men det var en generell kundansvarig lön och inte specifikt....
    Tänkte närmast på den lokala fackrepresentanten. Ta ett snack med den personen.
  • Rota
    Vanessa89 skrev 2020-09-14 16:37:51 följande:

Exakt vad kommer dina arbetsuppgifter bestå av? Vad har du för utbildning?

Dessa arbetsuppgifter kommer jag att ha:

Löpande kontakt med kunder och personlig

Personalansvar med återkommande personalmöten, medarbetarsamtal etc.

Schemaplanering i AIAI samt rekrytering med bemanningsassistent

Dokumentation och journalföring

Arbetsmiljöarbete

Kontakter med Kommun, Försäkringskassa och andra myndigheter

Besök hos kunder vilket innebär att det förekommer resor i tjänsten.

Du kommer att arbeta med kunder över hela landet

Övriga administrativa uppgifter
  • Rota
    Kjell2 skrev 2020-09-15 10:21:19 följande:

Tänkte närmast på den lokala fackrepresentanten. Ta ett snack med den personen.

Det är ett ungt företag och det står inget om något fackförbund eller någon facklig representant och jag vill inte fråga om det
  • Kjell2

Personalansvar och ekonomiskt ansvar, mellan 40 till 60 000 kr

• Rota
    Kjell2 skrev 2020-09-15 10:32:26 följande:

Personalansvar och ekonomiskt ansvar, mellan 40 till 60 000 kr

I ett samtal med företaget fick jag veta att det är någon annan som ska stå för personalmöte och medarbetarsamtal men jag kommer bl. a. att ansvara för rekrytering och schemaläggning av personliga assistenter.....
Svar på tråden Arbete och lön