Inlägg från: Anonym (Anonym) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Anonym)

Inatt när jag gick och la mig så slog det bara mig att jag inte orkar studera

Ett vänligt råd... Om du inte ens orkar med Komvux så kommer du tyvärr inte orka med högskolan. Det är bättre att du satsar på någon slags YH-utbildning i så fall.

Hör med soc om de har några stödtjänster för vuxna.

• Anonym (Anonym)
    Drottningen1970 skrev 2020-09-13 14:27:35 följande:
    Håller inte med. Komvux är ganska tufft med högt tempo. Högskolan är en helt annan sak och framförallt så gör det stor skillnad när man studerar nåt man valt och tycker är roligt, tillskilnad från att traggla meningslös matte 2, som du inte kommer ha minsta nytta av på socionompeogrammet.
    Skillnaden är också att det är mycket högre krav på högskolenivå, samt att det förutsätts att man själv sköter sina studier utan någon som helst assistans från lärarna. Studienivån ligger också mycket högre, så klart.

Det är inte bara tempot som skiljer dem åt, och att framställa Komvux som tuffare än högskola/universitet blir en björntjänst för ts och andra som läser tråden och sitter i liknande situation.
Svar på tråden Inatt när jag gick och la mig så slog det bara mig att jag inte orkar studera