Inlägg från: molly50 |Visa alla inlägg
  • molly50

Det är jag som ligger med din man och jag älskar att plocka russinen ur din kaka!

Anonym (h) skrev 2020-09-19 22:49:30 följande:
    Det är ju vad ts eftersökt men bara blivit överöst med moralkakor.
    Men vad förväntar man sig egentligen när man startar en tråd och mer eller mindre skryter om att man ligger med andras män och beskyller deras fruar för det?
    TS avslutar dessutom sin trådstart med "frågor på det?"
    Och vägrar sen svara på de frågor hon får med ursäkten att det är amatörpsykologiska analyser eller förutfattade meningar.
    Samtidigt som TS själv gärna delar ut epitet till de som kritiserar henne.
    Som sagt,vad hade hon förväntat sig?
  • molly50
    Anonym (h) skrev 2020-09-20 12:57:11 följande:
    Vad ts förväntade sig kan jag inte svara på av förklarliga skäl.
    Jag undrar vilka exakta frågor ts vägrat svara på, jag hittar nämligen ingen nu när jag skummat genom tråden igen.

När man blir kallad saker eller när någon klistrar på en egenskaper eller personlighetsdrag som inte stämmer, då måste man få säga ifrån. Och det nog det som föranledde tillägget i hennes trådstart.

Vilka epitet tänker du på?
    Hon har vägrat svara på frågor där hon anser att hon har blivit belagd med amatörpsykologiska analyser eller förutfattade meningar.
    Men samtidigt så tilldelar hon andra epitet som att man är bitter för att man är emot otrohet t ex.
    Eller hånfullt skriver att man är överviktig och inte ger sin man det han vill ha om han är otrogen.
    Om TS själv sitter och tillskriver andra sådana saker så får hon väl räkna med att få svar på tal.
    Som du själv skriver,man måste ju få säga ifrån när det gäller saker som inte stämmer.
    Eller gäller det bara TS?
  • molly50
    Anonym (Älskarinnan) skrev 2020-09-21 18:31:21 följande:
    Man kan vara saklig och kritisk utan att vara otrevlig.
    Tycker du att din trådstart inbjuder till en saklig och okritisk diskussion?
    Tycker du att du själv har varit trevlig i tråden?
  • molly50
    Anonym (h) skrev 2020-09-27 15:52:57 följande:
    Tja, det får du fråga ts om ifall du tycker att hon gör det.

Jag tycker nog som hon, se till att ha ett harmoniskt förhållande så vänstrar inte gubben.
    Eller så får mannen lära sig att öppna truten och prata med sin fru om han upplever att de har problem? Alt göra slut.
    Att vara otrogen är ett eget val man gör. Det kan inte skyllas på den som blir bedragen.
    Alla har ett ansvar för sina egna handlingar. Så även otrogna och de som ligger med otrogna.
  • molly50
    Anonym (Älskarinnan) skrev 2020-09-27 16:17:55 följande:
    Du har rätt i allt utom det sista.
    Det är inte mitt ansvar att ta hänsyn till frun, det ligger helt och hållet på mannen.

Det är liksom fakta.  Jag har inte lovat henne något.

(För att dra det ett varv till.)
    Men du har ändå ett ansvar för dina egna handlingar. 
    Men att visa empati för andra människor verkar inte ligga i din natur.
  • molly50
    Anonym (h) skrev 2020-09-27 16:19:53 följande:
    Ja, det borde han göra istället för att vara otrogen. Det håller jag med om.
    Håller också med om att det är ett eget val att vara otrogen. Givetvis.
    Att älskarinnan skulle vara skyldig på något sätt är dock bara bs.
    Varför skulle hon bry sig?
    Hon har,som sagt,ett ansvar för sina egna handlingar.
    Eller har man inget som helst ansvar för det man gör bara för att man inte är den som är i ett förhållande?
  • molly50
    Anonym (Älskarinnan) skrev 2020-09-27 16:27:26 följande:
    Javisst har jag det, och jag mår skitbra rent ut sagt.

Min "natur" ska du inte uttala dig om. Den vet du inget om. Mina heta älskare betyder inte ett skit känslomässigt, det handlar bara om sex.
    Människor jag bryr mig om på ett personligt plan skulle definitivt inte kalla mig för emaptilös. Det vågar jag lova.
    Hur skulle du resonera om t ex ditt/dina syskons partners var otrogna med din bästa vän?
    Har din vän inget ansvar heller då,enligt dig?
    Eller är det rentav dina syskon som inte varit tillräckligt behagfulla?

Jag skrev att det inte verkar ligga i din natur att visa empati. Och den åsikten står jag för.
    Har man en empatiförmåga så vill man inte såra andra människor. Eller medverka till att göra det.
  • molly50
    Anonym (h) skrev 2020-09-27 16:28:57 följande:
    Hon ansvara för sig själv, till sig själv. Inga problem där vad jag förstått.

Nej, man har faktiskt inte det!
    Resonerar du på samma sätt om man medverkar i mobbning av en annan människa?
    Eller ligger ansvaret enbart på den som påbörjat mobbningen?
  • molly50
    Anonym (Älskarinnan) skrev 2020-09-27 16:35:01 följande:
    Jag skulle inte knulla någon med personlig anknytning.

Skulle ditt exempel inträffa så skulle jag avsluta vänskapen.
    Fast jag har inga syskon så det skulle aldrig kunna inträffa men jag förstår din tanke.

Sista meningen, det får du gärna anse. Att det inte stämmer med verkligheten... tja, skit samma. Jag behöver inte bevisa något för dig.
    Då anser du alltså att din vän inte skulle vara oskyldig?

Jag tycker att om man inte vet att den man ligger med är upptagen.eller får reda på det senare.
    Då är man oskyldig. I alla fall om man väljer att dra sig ur.
    Då har man ju själv blivit lurad.
    Men vet man om att den man ligger med är upptagen så medverkar man ju i någon annans svineri.
    Och då är man inte helt oskyldig.
    Det är min åsikt.
  • molly50
    Anonym (h) skrev 2020-09-27 16:41:32 följande:
    Det är inte jämförbart.
    På vilket sätt? Man medverkar ju till någon annans svineri i båda fallen.
    Så svara på frågan.
Svar på tråden Det är jag som ligger med din man och jag älskar att plocka russinen ur din kaka!